Kynnykset sileiksi

Kirja ihmisistä vammais- ja päihdepalvelujen välimaastossa.

Irene Komu ja Sirpa Pöllönen (toim.)
Sininauhaliiton esteetön mielenterveys- ja päihdetyö, 2014
145 s.

Kirja ihmisistä vammais- ja päihdepalvelujen välimaastossa. Miten päihde- ja mielenterveyspalveluissa kohdataan erilaiset ja eri-ikäiset ihmiset? Ovatko ammattilaisten asenteet kohdallaan vai ovatko erityistarpeet este hoitoon pääsemiselle? Mitä erityistä vammaisen ihmisen päihdepalveluissa voi olla?

Sininauhaliiton artikkelikokoelma Kynnykset sileiksi – tavoitteena esteettömät mielenterveys- ja päihdepalvelut tarjoaa lukijalleen näkökulman esteettömyyteen käytännön työn, vammaispolitiikan, juridiikan sekä palveluiden tuottamisen ja kehittämisen näkökulmasta.

Kirja on hyödyllistä luettavaa päihde-, mielenterveys- ja vammaisalan ammattilaisille ja esteettömyydestä kiinnostuneille.

Tekstien rinnalla julkaisussa on myös kuvataidetta: kolmen vammaisen ihmisen toipumistarina on työstetty sarjakuvaksi. Kokemuksiin perustuvat, sarjakuvataitelija Aino Sutisen tekemät sarjakuvat avaavat vammaisten ihmisten näkökulmaa hallitsemattomaan päihteiden käyttöön ja siitä toipumiseen.

Kirjan verkkojulkaisu

Tilaa kirja: