Valkoisia kukkia verkkoaidan takana.

Etsimme nyt projektipäällikköä Koevapaudesta työelämään -hankkeeseen (STEA) määräaikaiseen työsuhteeseen

Haluatko mukaan innostuneeseen ja sitoutuneeseen työyhteisöön tekemään yhteiskunnallisesti merkityksellistä työtä?

Etsimme nyt projektipäällikköä Koevapaudesta työelämään -hankkeeseen (STEA) ajalle 1.10.2022–30.9.2025.

Sininauhaliiton perustehtävä on huono-osaisuuden ja päihde- ja pelihaittojen vähentäminen. Tuemme poikkeuksellisen vaikeissa elämäntilanteissa olevia ihmisiä ja heidän kanssaan työtä tekeviä. Sininauhaliitto toimii myös jäsenjärjestöjensä keskusliittona.

Hankkeen tarkoitus ja tavoitteet:

Hankkeessa pilotoidaan alle 35-vuotiaille vankeusvangeille suunnattu kokonaisvaltainen valmennusmalli, jonka tavoitteena on lopettaa koevapausajan jälkeinen uusintarikollisuus tukiasumisen, toimintavelvoitteen, työllistymisen ja vertaistuen keinoin. Valmennukseen valittavat asiakkaat saavat myös palveluohjausta sekä velka- ja asumisneuvontaa.

Työ asiakkaiden kanssa alkaa Etelä-Suomen vankiloissa ennen koevapauden alkua. Tavoitteina on, että valmennukseen osallistuneiden asiakkaiden valmiudet rikoksettomaan ja päihteettömään elämään vahvistuvat ja että asiakkaat työllistyvät tai osallistuvat työllisyyttä edistävään toimintaan. Kuntoutusmallin ja hankkeessa kehitettävien toimintojen levittäminen eri alueille suunnitellaan tiiviissä yhteistyössä Rikosseuraamuslaitoksen (RISE) kanssa.

Tehtävä projektipäällikkönä:

Projektipäällikön tehtävä edellyttää kokemusta ja osaamista rikostaustaisten ihmisten kanssa työskentelystä sekä valmiutta tehdä asiakastyötä valmentavalla ja kuntoutuksellisella työotteella. Edellytämme ajantasaista tietoutta rikosseuraamusprosessista ja valvotun koevapauden suorittamisesta. Verkostotuntemus ja yhteistyö erityisesti RISE:n, työllisyystoimijoiden ja kuntien kanssa sekä ymmärrys työllistämisen ja asumisen tukitoiminnoista on tehtävän hoitamisen kannalta välttämätöntä. Tehtävän hoitaminen edellyttää vertaistuen hyödyntämistä sekä mielenkiintoa kokemusasiantuntija–ammattilainen-työparimallin kehittämiseen.

Projektipäällikölle kuuluvat hankkeen tavoitteiden edistämisen lisäksi hankkeen johtamiseen liittyvät tehtävät mm. hankkeen viestintä, arviointi ja raportointi yhdessä Sininauhaliiton hallinnon ja asiantuntijoiden kanssa.

Odotamme tehtävään valittavalta projektipäälliköltä soveltuvaa korkeakoulututkintoa ja sitä, että hän kokee luontevaksi työskennellä kristillisessä järjestössä. Hankeosaamisen katsomme eduksi.

Tarjoamme hyvät työsuhde-edut mm. laajan työterveyshuollon, lounas-, liikunta- ja kulttuurisaldon sekä liukuvan työajan ja mahdollisuuden osittaiseen etätyöhön.

Palkkauksessa sovellamme sosiaalialan järjestöjä koskevaa työehtosopimusta. Palkka perustuu tehtäväkohtaiseen palkanosaan sekä henkilökohtaiseen osaamiseen ja kokemusvuosiin.

Hae osaksi ammattitaitoista, innostavaa ja hyväntuulista työyhteisöä tehtävään, jossa pääset joka päivä tekemään yhteiskunnallisesti vaikuttavaa työtä ja oppimaan uutta!

Jätä hakemuksesi 4.9.2022 mennessä tämän sähköisen hakulinkin kautta. Haastattelut pidetään 21.9.2022 Pasilassa.

Lisätietoja tehtävästä antaa kehittämispäällikkö Marja Vuorinen, puh. 044 491 9710 alkaen 10.8.2022.