Etsimme projektityöntekijää Koevapaudesta työelämään- hankkeeseen ajalle 1.3.2023–31.10.2025

Haluatko mukaan innostuneeseen ja sitoutuneeseen työyhteisöön tekemään yhteiskunnallisesti merkityksellistä työtä?

Projektityöntekijä /Asiakastyöntekijä Koevapaudesta työelämään hankkeeseen

Sininauhaliiton perustehtävä on huono-osaisuuden ja päihde- ja pelihaittojen vähentäminen. Tuemme näihin liittyviä ongelmia kohdanneita ja vaikeassa tilanteessa eläviä ihmisiä ja auttamistyötä tekeviä. Toimimme jäsentemme keskusliittona. Sininauhaliitto ja sen noin sata jäsenyhteisöä muodostavat kristillisen diakoniatyön verkoston.

Etsimme nyt Projektityöntekijää / asiakastyöntekijää Koevapaudesta työelämään -hankkeeseen ajalle 1.3.2023 – 31.10.2025

Hankkeessa kehitetään ja pilotoidaan alle 35-vuotiaille vankeusvangeille suunnattu kokonaisvaltainen valmennusmalli. Valmennuksen tavoite on koevapausajan jälkeisen uusintarikollisuuden lopettaminen tukiasumisen, toimintavelvoitteen, työllistymisen ja vertaistuen keinoin. Valmennukseen valittavia asiakkaita tuetaan valmennusmallissa sekä ryhmämuotoisella että yksilöllisellä asiakastyöllä mm. tukemalla työllistymistä sekä velka- ja asumisneuvonnan keinoin. Tavoitteina on, että valmennukseen osallistuneiden asiakkaiden valmiudet rikoksettomaan ja päihteettömään elämään vahvistuvat ja että asiakkaat työllistyvät tai osallistuvat työllisyyttä edistävään toimintaan. Hankkeessa kehitettävää valmennusmallia levitetään hankkeen loppuvaiheessa eri alueille yhteistyössä RISE:n kanssa.

Tehtävä painottuu ensisijaisesti asiakkaiden kanssa tehtävään työhön. Työ sisältää valmennuskokonaisuuteen kuuluvaa ryhmämuotoista toimintaa ja monipuolista yksilöasiakastyötä, mm. työllistymisen ja asumisen tukemista. Työ asiakkaiden kanssa alkaa Etelä-Suomen vankiloissa ennen koevapauden alkua. Työparina hankkeessa toimii projektipäällikkö. Työn suunnittelu ja valmennusmallin kehittäminen tapahtuvat yhdessä projektipäällikön kanssa.

Tehtävään valittavalta edellytämme:

• kokemusta ja osaamista rikostaustaisten ihmisten kanssa työskentelystä
  • ryhmänohjaustaitoja sekä valmiutta tehdä asiakastyötä valmentavalla työotteella.
  • ymmärrystä valvotun koevapauden suorittamisesta
  • soveltuvaa korkeakoulututkintoa
  • sitä, että tehtävään valittava kokee luontevaksi työskennellä kristillisessä järjestössä.

Soveltuvan korkeakoulututkinnon suorittaneen asemesta tehtävään on mahdollista valita kokemustaustainen henkilö, jolla on mahdollisen kokemusasiantuntijakoulutuksen lisäksi tehtävän edellyttämä riittävä asiakastyön työkokemus ja muu tehtävän edellyttämä osaaminen.

Arvostamme osaamista työllistämisen ja asumisen tukitoiminnasta sekä vertaistuen hyödyntämisestä.

Tarjoamme hyvät työsuhde-edut, mm. laajan työterveyshuollon sekä lounas-, liikunta- ja kulttuurisaldon.  Meillä voi työskennellä osana ammattitaitoista ja osaavaa työyhteisöä työssä, joka mahdollistaa yhteiskunnallisesti vaikuttavan tekemisen ja uuden oppimisen.

Tehtävässä on mahdollista aloittaa myös ennen 1.3.2023.

Palkkauksessa sovellamme sosiaalialan järjestöjä koskevaa työehtosopimusta.

Hakemukset tehtävään pyydämme jättämään 15.1.2023 mennessä tämän sähköisen hakulinkin avulla. Haastattelut toteutetaan 20.1.2023 Pasilassa.

Lisätietoja tehtävästä antaa kehittämispäällikkö Marja Vuorinen, puh.044 491 9710.