nainen ja tähtisadetikku

Haemme läheiset ja päihteet -työhön kehittäjää määräaikaiseen työsuhteeseen

Tule tukemaan haitallisesti päihteitä käyttävien ihmisten läheisiä ja vaikuttamaan siihen, että läheisten ääni tulee kuuluviin yhteiskunnassa.

Haluatko mukaan innostuneeseen ja sitoutuneeseen työyhteisöön tekemään työtä merkityksellisten asioiden parissa?

Sininauhaliiton Läheiset ja päihteet – työssä tuemme haitallisesti päihteitä käyttävien ihmisten läheisiä ja vaikutamme siihen, että läheisten ääni tulee kuuluviin yhteiskunnassa.

Työalojamme ovat päihteisiin liittyvät erot, perheiden tukeminen sekä päihteiden aiheuttamaan kuolemaan liittyvä suru. Järjestämme ja kehitämme ryhmätoimintaa, tuotamme tietoa sekä läheisille että alan ammattihenkilöstölle, toimimme yhteistyöverkostoissa ja tuomme esiin päihteiden käyttäjien läheisten tarpeet.

Etsimme Läheiset ja päihteet – työhön ajalle 1.9. – 31.12.2020 kehittäjää.

Työsuhteen mahdollinen jatko 28.2.2023 saakka varmistuu joulukuussa 2020.

Kehittäjän työtehtäviin kuuluu ryhmätoiminnan toteuttaminen ja kehittäminen sekä päihteiden aiheuttamiin kuolemiin liittyvä surutyö (vaiettumenetys.fi) ja ammattihenkilöstölle suunnattava koulutus sekä tiedontuotanto ja verkostoyhteistyö.

Kehittäjän tehtävä edellyttää soveltuvaa korkeakoulututkintoa sekä ymmärrystä ja näkemystä päihteiden käyttäjien läheisten tilanteesta. Edellytämme kokemusta ryhmänohjauksesta ja kouluttajana toimimisesta sekä kykyä työskennellä itsenäisesti, työparina ja verkostoissa. Tehtävä edellyttää kehittävää ja toimeen tarttuvaa työotetta sekä sitä, että koet luontevaksi toimia kristillisessä järjestössä.

Arvostamme työkokemusta päihde- tai läheistyöstä, sosiaalialan ja järjestötyön työkokemusta, viestintätaitoja sekä sähköisten työmenetelmien tuntemusta.

Tarjoamme hyvät työsuhde-edut mm. laajan työterveyshuollon, lounas-, liikunta- ja kulttuurisaldon sekä joustavan ja liukuvan työajan. Hae osaksi ammattitaitoista ja osaavaa työyhteisöä työtehtävään, joka mahdollistaa yhteiskunnallisesti vaikuttavan tekemisen ja uuden oppimisen.

Palkkauksessa sovellamme sosiaalialan järjestöjä koskevaa työehtosopimusta.

Hakemukset tehtävään pyydämme jättämään 12.6. klo 16.00 mennessä tämän sähköisen hakulinkin avulla.
Haastattelut toteutetaan 23.6.2020 Pasilassa.

Lisätietoja tehtävästä antaa kehittämispäällikkö Marja Vuorinen, puh.044 491 9710, soittoajat 3.6. klo 11 – 13 sekä 9.6. klo 14 – 16.

Sininauhaliiton perustehtävä on huono-osaisuuden ja päihde- ja pelihaittojen vähentäminen. Tuemme näihin liittyviä ongelmia kohdanneita ja vaikeassa tilanteessa eläviä ihmisiä ja auttamistyötä tekeviä. Toimimme jäsentemme keskusliittona. Sininauhaliitto ja sen noin sata jäsenyhteisöä muodostavat kristillisen diakoniatyön verkoston.