Kaakkois-Suomen Sininauhan toiminnanjohtaja Satu Toivanen ja KOTIKOODI -työn ohjaaja Laura Kristoffersson 2020. Kuva: Jukka Erätuli, Nousussa

Haemme vakituiseen työsuhteeseen järjestöpäällikköä

Sininauhaliiton perustehtävä on huono-osaisuuden ja päihde- ja pelihaittojen vähentäminen. Tuemme näihin liittyviä ongelmia kohdanneita ja vaikeassa tilanteessa eläviä ihmisiä ja auttamistyötä tekeviä. Toimimme jäsentemme keskusliittona. Sininauhaliitto ja sen noin sata jäsenyhteisöä muodostavat kristillisen diakoniatyön verkoston. Sininauhaliitto on n. 50 työntekijän asiantuntijayhteisö.

Haemme vakituiseen työsuhteeseen järjestöpäällikköä

Sininauhaliiton työ toteutuu kolmen toimintalinjan mukaisesti: toimimme jäsentemme keskusliittona, kehittäjänä ja pelihaittojen asiantuntijana. Sininauhaliitolla on noin sata jäsenyhteisöä, jotka ovat hyvin erikokoisia ja sijaitsevat eri puolilla Suomea: jäsenyhteisöissä on sekä sote-palveluiden tuottajia että vapaaehtoisvoimin toimivia kansalaisjärjestöjä. Jäsenyhteisöt toimivat muun muassa päihde- ja mielenterveystyön, asunnottomuustyön, työllistämistoimintojen ja ruoka-avun parissa.

Järjestöpäällikkö vastaa jäsenyhteisötyön kokonaisuudesta sekä toimii jäsenyhteisötuen tiimin esimiehenä. Järjestöpäällikkö kehittää jäsenyhteisöjen kanssa tehtävää työtä sekä toimii itse aktiivisesti yhteistyössä jäsenyhteisöjen kanssa. Järjestöpäällikkö vastaa jäsenyhteisöviestinnästä yhdessä viestintäpäällikön kanssa sekä vastaa jäsenyhteisötuen avustushakuun ja raportointiin liittyvistä tehtävistä.  Lisäksi järjestöpäällikkö toimii joidenkin Sininauhaliiton kehittämistoimintojen työntekijöiden esimiehenä.

Järjestöpäällikkö osallistuu Sininauhaliiton päivittäiseen ja strategiseen johtamiseen ja yhteiskunnalliseen vaikuttamiseen. Järjestöpäällikkö toimii Sininauhaliiton edustajana yhteistyöverkostoissa sekä tekee itsenäistä asiantuntijatyötä.

Järjestöpäällikkö sijoittuu organisaatiossa samankaltaiseen esimies- ja asiantuntijatehtävään kuin kehittämispäällikkö, pelihaittatyön päällikkö, viestintäpäällikkö sekä talous- ja henkilöstöpäällikkö.

Odotamme, että

• tunnet Sininauhaliiton ja sen jäsenyhteisöjen toimialoja ja niihin liittyviä toimijaverkostoja
  • sinulla on monipuolista kokemusta järjestötoiminnasta, tunnet sen nykyisiä ja tulevia haasteita
  • sinulla on edellytykset ja valmiudet toimia sekä esimiestehtävässä että asiantuntijana
  • sinulla on soveltuva korkeakoulututkinto
  • osaat työskennellä sekä itsenäisesti että tiimissä
  • koet luontevaksi toimia kristillisessä järjestössä
  • olet kiinnostunut ja valmis sitoutumaan Sininauhaliiton kehittämiseen

Sininauhaliiton ja sen jäsenyhteisöjen toimintaympäristö tarjoaa monipuolisia mahdollisuuksia kiinnostavaan työhön. Yhteistyöverkostomme ovat laajat ja toiminta verkostoissa tärkeää, joka mahdollistaa yhteiskunnallisen vaikuttamisen koko Suomen alueella. Järjestöpäällikkönä olet mukana kehittämässä Sininauhaliittoa. Arvostamme ja tuemme työntekijöidemme jatkuvaa kouluttautumista ja kehittymistä.

Hakemukset tehtävään pyydämme jättämään 4.12.2020 klo 16:00 mennessä tällä lomakkeella.

Haastattelut järjestetään Helsingissä 11.1.2021

Työ alkaa mahdollisimman pian sopimuksen mukaan.

Lisätietoja tehtävästä antaa Sininauhaliiton toiminnanjohtaja Pekka Lund, p. 050 522 3906 ke 25.11. klo 8.30. – 9.30 ja ma 30.11. klo 15.00 – 16.00.

Hae osaksi ammattitaitoista ja osaavaa työyhteisöä työtehtävään, joka mahdollistaa yhteiskunnallisesti vaikuttavan tekemisen ja uuden oppimisen!