Pilkettä elämään -kansikuva

Sininauhaliitto etsii Pilkettä elämään -hankkeeseen (STEA) projektityöntekijää

Haemme Pilkettä elämään -hankkeeseen (STEA 2020 – 2022) projektityöntekijää määräaikaiseen työsuhteeseen ajalle 1.3.–30.8.2022.

Pilkettä elämään -hanke juurruttaa päihdeongelmista kärsiville ikääntyneille tarkoitettua, ammatillisesti ohjattua, vertaistuellista Pilke-ryhmätoimintaa osaksi vanhus- ja päihdepalvelurakenteita. Tavoitteena on, että päihteidenkäytön kanssa kamppailevien ikääntyneiden osallisuus lisääntyy, päihdehaitat vähenevät ja arjenhallinta vahvistuu. Hankkeessa vahvistetaan alueellista Pilke-osaamista siten, että hankekauden jälkeen eri toimijat hyvinvointialueilla voivat itse huolehtia toiminnan jatkuvuudesta.

Haemme hankkeen vahvistukseksi kolmatta työntekijää, jonka vastuulla on yhdessä hankkeen kahden muun työntekijän kanssa ennen kaikkea yhteyksien luominen ja kehittäminen julkisten vanhus- ja päihdepalvelutoimijoiden kanssa sekä hankkeen vaikuttamistyö. Valittavan työntekijän kanssa on mahdollista työntekijän toiveesta tehdä osa-aikainen, vähintään 60 % työsopimus siten, että määräaikaisuus jatkuu pidemmälle syksyyn.

Projektityöntekijän tehtäviin kuuluvat yhdessä projektipäällikön ja toisen projektityöntekijän kanssa:

• Vanhus- ja päihdepalveluista vastaavien toimijoiden kontaktointi kunnissa ja hyvinvointialueilla
  • Pilke-toiminnan esittely ja webinaarien järjestäminen
  • Vaikuttamisviestintä ja muut hankkeen viestinnälliset tehtävät
  • Hankkeen arviointi ja kehittäminen.

Projektityöntekijältä odotamme

• päihde- ja vanhuspalvelujärjestelmän tuntemusta
  • viestintätaitoja
  • kykyä työskennellä sekä itsenäisesti että tiimissä
  • soveltuvaa korkeakoulututkintoa
  • matkustamisvalmiutta
  • että hän kokee luontevaksi toimia kristillisessä järjestössä.

Arvostamme

• kokemusta kehittämis-/projektityöstä

Tarjoamme hyvät työsuhde-edut mm. laajan työterveyshuollon, lounas-, liikunta- ja kulttuurisaldon sekä liukuvan työajan ja mahdollisuuden osittaiseen etätyöhön. Projektityöntekijä sijoittuu Helsinkiin, mutta tehtävä edellyttää matkustamista.

Hae osaksi ammattitaitoista ja osaavaa työyhteisöä työtehtävään, joka mahdollistaa yhteiskunnallisesti vaikuttavan tekemisen ja uuden oppimisen.

Palkkauksessa sovellamme sosiaalialan järjestöjä koskevaa työehtosopimusta.

Lisätietoja tehtävästä antaa kehittämispäällikkö Marja Vuorinen puh. 044 4919710.

Hakemukset tehtävään pyydämme jättämään 30.1.2022 klo 23.59 mennessä tämän hakulinkin kautta. Haastattelut toteutetaan 11.2.2022 Pasilassa.

Lue lisää Pilkettä elämään -toiminnasta>>

Sininauhaliiton perustehtävä on huono-osaisuuden ja päihde- ja pelihaittojen vähentäminen. Tuemme näihin liittyviä ongelmia kohdanneita ja vaikeassa tilanteessa eläviä ihmisiä ja auttamistyötä tekeviä. Toimimme jäsentemme keskusliittona. Sininauhaliitto ja sen noin sata jäsenyhteisöä muodostavat kristillisen diakoniatyön verkoston.