Ohita valikko
puhelinpylväs, josta lähtee paljon puhelinlankoja

Mitä kriisiviestintäsuunnitelmassa pitää olla, koulutus Sininauhaliiton jäsenyhteisöille

Ei jos, vaan kun kriisi kohtaa.
JAA

Sininauhaliiton viestintäpäällikkö Anna-Liisa Karhula käy läpi kriisiviestintäsuunnitelman perusteita: mitä on opittavissa aiemmista kriisitilanteista, mitä kriisejä voi olla odotettavissa, entä miten harjoitella kriisitilanteita varten.

Aika: 17.11.2021 klo 13–15
Paikka: Teams
Teema: Kriisiviestintäsuunnitelman laatiminen oman yhteisön tarpeiden mukaan
Ilmoittautuminen: Ilmoittautuminen aukeaa lokakuussa
Kenelle: Sininauhaliiton jäsenyhteisöjen toiminnasta ja viestinnästä vastaaville

OHJELMASSA

Mitä kriisejä on aiemmin tapahtunut? Miksi ne tapahtuivat? Miten toimittiin ja mitä opittiin?

Mitä kriisejä voi olla odotettavissa (työntekijät, asiakkaat, palvelut, lakimuutokset, logistiikka, talous, luonnonmullistus, alihankkija, sosiaalinen media jne.)?

Kriisiviestinnän suunnitelman päivitys

  • avainhenkilöt, yhteystiedot, vastuut
  • toimintametodit, aikataulut
  • mediakontaktit
  • sisäinen viestintä
  • ulkoinen viestintä (suuri yleisö, asiakkaat, asiantuntijat, viranomaiset, media]
  • viestintäkanavat sidosryhmien mukaan (tiedotteet, infokirjeet, kasvokkaisviestintä, verkkoviestintä, sosiaalinen media jne.)

Kriisien harjoittelu (tulipalo, ruokamyrkytys, huono asiakaskokemus leviää sosiaalisessa mediassa, johtohenkilö liikenneonnettomuudessa yms.)

Lisätietoja

Anna-Liisa Karhula
Sininauhaliiton viestintäpäällikkö
040 768 4528
anna-liisa.karhula@sininauha.fi

 

Kuva: Andrew Martin / Pixabay