HUOM! Tapahtuma siirtyy myöhempään ajankohtaan// Valon mailla: Valonrasti

Syysrasti-tunnelmaa kevään Valonrasteilla Keuruulla!

Nyt ei Syysrasti-tunnelmaa tarvitse odottaa kokonaista vuotta! Perinteiset elokuiset Syysrastit toteutetaan tänä vuonna kahtena koko päivän tapahtumana, keväällä ja syksyllä. Kevään rasti on todellinen Valonrasti!

Aika: Ma 18.5.2020 klo 9–20
Paikka: Isokirja-opisto, Heikkiläntie 177, 42700 Keuruu
Ilmoittautuminen: viimeistään ma 11.5.20 seuraavan linkin kautta: Valonrasti ilmoittautuminen
Hinta: 17,50–21 €/hlö (riippuu osallistujien kokonaismäärästä)

Päivän ohjelma toteutuu pääosin Isokirja-opiston Hirsikirkossa. Ohjelmassa on paljon ihmisen olemassaoloa ja mielenkiintoisia hengellisyyttä käsitteleviä puheenvuoroja, yhteistä keskustelua, pienryhmätyöskentelyä, kulttuurinautintoja, hiljentymistä ja virkistystä. Päivän aikana on mahdollisuus lepoon ja sielunhoidolliseen kohtaamiseen.

Voit pysähtyä oman elämäsi äärelle ja saada voimia arkeen.

Tapahtuma on suunnattu Sininauhaliiton jäsenyhteisöjen ja seurakuntien ihmisille sekä kaikille kiinnostuneille.

Jenni Tuulensuu
jenni.tuulensuu@sininauha.fi

Klo 9–10 Saapuminen ja tulokahvi – tervetuloa
Klo 10–12 Kirjailija, filosofi Torsti Lehtinen

Tiukkailmeinen mies, jolla on paksut hiukset ja parta
Kirjailija, FM Torsti Lehtinen on julkaissut kolmisenkymmentä teosta: romaaneja, runo- ja aforismikokoelmia, näytelmiä, esseitä ja filosofisia teoksia. Hän on toimittanut tai kirjoittanut noin 80 kokoomateosta, suomentanut kymmenkunta teosta kolmesta eri kielestä ja opettanut filosofiaa ja luovaa kirjoittamista mm. Turun ja Tampereen yliopistoissa, Teatterikorkeakoulussa ja Valamon opistossa. (KUVA Sami Feiring)

Klo 12–13 Lounas
Klo 13–14.30 Virittäminen keskusteluun, yhteistä jakamista, yhteislaulua
Klo 14.30–15 Kahvitauko
Klo 15–16 Valonrastit (liikuntarasti, avoin keskustelurasti, tärkeä biisini -rasti)
Klo 16–17 Alpiini-keisarin etiäinen – tosikertomus yksinäisyydestä, sairastumisesta, pettymyksistä, unelmista ja löytämisestä – taiteilija, näyttelijä Kirsi-Klaudia Kangas

Naurava nainen, jolla on päässään kukkakoristeinen turbaaniksi kiedottu huivi
Vaimo, äiti, isoäiti ja yrittäjä Kirsi-Klaudia Kangas kirjoittaa juttuja lehtiin ja televisiolle, kirjoittaa ja kuvittaa satukirjoja, maalaa tauluja, kehittelee muistisairaille aktivointivälineitä, ja näyttelee perustamassaan teatterissa. Hän sanoo olevansa ahne elämälle, uusille ideoille ja luovalle hulluudelle.

Klo 17 Päivällinen (makkara, salaatti, patonki)
Klo 18 Saunat
Klo 19–19.45 Ehtoollishetki ja lähettäminen