Etusivulle

Esteetön työ

Apu ei saa riippua siitä, miten liikkuu, näkee, kuulee tai ymmärtää asioita.

Ajankohtaista

Sininauhaliiton esteettömässä mielenterveys- ja päihdetyössä eli EMPPA-työssä on kesätauko 16.6.- 31.7.

Kriisiterapeutin chat -päivystykset vielä ma. 8.6. sekä ma.15.6. klo 15-17. Chat auki seuraavan kerran 3.8. ja siitä eteenpäin joka maanantai. Kriisiterapeutti jatkaa vuoden loppuun saakka parillisten viikkojen päivystäjänä.

#emppakeskustelutuokiossa kevään ajat ovat täynnä. Uusia aikoja saatavilla 3.8. lähtien tekstiviestipyynnöllä numerosta 044 722 94 29 tai sähköpostilla emppa@sininauha.fi. Elokuussa alkaa uutena palveluna nettikeskustelut kasvokkain. Kerro tilatessasi kumman haluat. Kanssasi keskustelee EMPPA-työntekijä Pirkko Justander

Hyvää kesää kaikille!

Mikä on EMPPA?

Esteetön päihde- ja mielenterveystyö, eli kotoisammin EMPPA, on tarkoitettu kaikille, jotka tarvitsevat esteettömyyttä ja saavutettavuutta riippuvuuksiin, mielen hyvinvointiin tai mielenterveyteen liittyvissä kysymyksissä.

Esteettömyyteen kuuluu rakennetun ympäristön esteettömyys, tiedon esteettömyys ja asenne-esteettömyys.

Esteettömyys on saavutettavuuden ehto. Kaikilla on oikeus saada tarvitsemaansa tietoa, tukea ja apua. Apu ei saa riippua siitä, miten liikkuu, näkee, kuulee tai ymmärtää asioita.

Tulosta EMPPA-työn esite:
Emppaesite_1-sivu (pdf)
Emppaesite_2-sivu (pdf)

Kuvassa on EMPPA-esitteen kakkossivu.
Kuvassa on EMPPA-esitteen ykkössivu.

Etusivu selkokielellä

Tietoa selkokielellä