Etusivulle

Esteetön työ EMPPA

Apu ei saa riippua siitä, miten liikkuu, näkee, kuulee tai ymmärtää asioita.

Oletko huolissasi jostain riippuvuudesta? Onko sinulla mielen hyvinvointiin tai mielenterveyteen liittyviä kysymyksiä?

Mies makaa sängyllä ja katsoo puhelinta.
  • #EmppaChat tarjoaa sinulle apua tällä sivulla joka parillisen viikon maanantai klo 15-17. Chat avautuu sivun alalaidassa.
  • Palvelu on erityisesti suunnattu eri tavoin vammaisille tai pitkäaikaissairaille henkilöille ja heidän läheisilleen, mutta kaikki muutkin ovat tervetulleita.
  • Päivystäjänä toimii koulutettu kriisiterapeutti. Voit varata myös henkilökohtaista ja maksutonta keskusteluapua joko sähköpostilla emppa@sininauha.fi tai jättää tekstiviestin numeroon 044 722 94 29. Otamme yhteyttä mahdollisimman pian arkisin ma-to.

Ensi kuussa (2.2.) starttaava päiväeroryhmä on täynnä!

Super-lehti 29.10.2021: Suurin este vammaisten hyvin toimiville päihdepalveluille ovat asenteet: Avun saaminen ei ole helppoa, vaikka vammainen ihminen olisi motivoitunut raitistumaan. Päihdepalveluiden esteellisyys on ikuisuuskysymys, sanoo esteettömän työn kehittäjä Pirkko Justander Sininauhaliitosta.  Lue koko juttu Super-lehden nettisivuilta.

MIKÄ ON EMPPA?

Sininauhaliiton Esteetön työ EMPPA on tarkoitettu kaikille, jotka tarvitsevat esteettömyyttä ja saavutettavuutta riippuvuuksiin, mielen hyvinvointiin tai mielenterveyteen liittyvissä kysymyksissä. Esteettömyydellä tarkoitamme rakennetun ympäristön esteettömyyttä, tiedon esteettömyyttä ja asenne-esteettömyyttä.

Esteettömyys on saavutettavuuden ehto. Kaikilla on oikeus saada tarvitsemaansa tietoa, tukea ja apua. Apu ei saa riippua siitä, miten liikkuu, näkee, kuulee tai ymmärtää asioita. Esteetön työmme EMPPA on lyhenne sanoista Esteetön, Mielenterveys, Päihde ja Palvelut.

#EMPPAChat netissä

Maanantaisin klo 15-17.

Chat-ikkuna löytyy tämän sivun oikeasta alalaidasta, kännykällä chat näkyy ruudun alalaidassa keskellä.

#EMPPAKeskustelutuokio puhelimessa tai kasvokkain netissä

Voit varata henkilökohtaista ja maksutonta keskusteluapua joko sähköpostilla emppa@sininauha.fi tai jättää tekstiviestin numeroon 044 722 94 29. Otamme yhteyttä mahdollisimman pian arkisin ma-to.

Lue lisää palveluistamme >>

Tulosta EMPPA-työn esite:
1. sivu (pdf)
2. sivu (pdf)

Kuvassa on EMPPA-esitteen kakkossivu.
Kuvassa on EMPPA-esitteen ykkössivu.

Etusivu selkokielellä

Tietoa selkokielellä

Tietoa suomalaisella viittomakielellä

Sininauhaliiton tietosuojaseloste löytyy täältä.

Pirkko Justander

kehittäjä, esteetön työ EMPPA