sininauha_logo

Esteetön mielenterveys- ja päihdetyö

EMPPA-työn ensimmäinen oma palvelu:

#emppakeskustelutuokio

Mietityttääkö mielenterveys? Oletko huolissasi jostain riippuvuudesta?

Kuvassa on avoin valaistu kämmen, jonka päällä ilmassa kelluu sähköpostin symbolina kirjekuori ja puhelinsoiton symbolina puhelimen kuuloke.

Voit varata henkilökohtaisen 45 minuutin puhelinkeskustelutuokion

Sinuun otetaan yhteyttä arkisin. Maksuttoman puhelinkeskustelutuokion ajankohdasta sovitaan mahdollisimman pian. Voit puhua myös nimettömänä. Kanssasi keskustelee EMPPA-työntekijä. Sähköposti- ja puhelutietosi poistetaan keskustelun jälkeen.

“Arkeni ei ole helppo, mutta minulla on palava elämänhalu”

Kokemusasiantuntija Johanna Nurmi kertoi meille oman toipumistarinansa. Nurmi hoitaa päihdesairauttaan käymällä säännöllisesti vertaistukiryhmissä. Hän on opiskellut Invalidiliiton kautta kokemusasiantuntijaksi ja tekee ensimmäistä kertaa keikkaluontoista työtä 18 vuoteen. Lue Johanna Nurmen tarina >>

Tulossa

Aloitamme elokuussa 2019 esteettömän eroryhmän, jossa on mukana yleisavustaja.

Mikä on Emppa?

Esteetön päihde- ja mielenterveystyö, eli kotoisammin Emppa, on tarkoitettu kaikille, jotka tarvitsevat esteettömyyttä ja saavutettavuutta riippuvuuksiin tai mielenterveyteen liittyvissä kysymyksissä.

Esteettömyyteen kuuluu rakennetun ympäristön esteettömyys, tiedon esteettömyys ja asenne-esteettömyys. Esteettömyys on saavutettavuuden ehto. Kaikilla on oikeus saada tarvitsemaansa tietoa, tukea ja apua. Apu ei saa riippua siitä, miten liikkuu, näkee, kuulee tai ymmärtää asioita.

Päihde- ja mielenterveyspalveluja tarjoavat yksiköt tai sosiaali- ja terveydenhuollon oppilaitokset voivat tilata meiltä luennon vammaisuuden kohtaamisesta. Luento on maksuton, mutta matkakuluja voidaan periä. Kysy luentoa osoitteesta emppa@sininauha.fi

Kartoitamme esteettömien palvelujen tilannetta. Tällä hetkellä sivustolta löytyy tietoa vain auttavista puhelimista ja nettipalveluista.

ETUSIVU SELKOKIELELLÄ

TIETOA SELKOKIELELLÄ