sininauha_logo

Ajankohtaista

EMPPA on alkanut toimia pitkän tauon jälkeen helmikuussa 2018. Toiminta on osa Sininauhaliiton muuta toimintaa.

Päihde- ja mielenterveyspalveluja tarjoavat yksiköt tai sosiaali- ja terveydenhuollon oppilaitokset voivat tilata meiltä luennon vammaisuuden kohtaamisesta. Luento on maksuton, mutta matkakuluja voidaan periä. Tiedustelut emppa@sininauha.fi

Lisäksi suunnitteilla on anonyymi kysymys-vastaus palvelu vammaisille henkilöille, heidän läheisilleen ja ammattiauttajille.

Kartoitamme parhaillaan esteettömien palvelujen tilannetta. Siksi sivuiltamme löytyy tällä hetkellä kohdasta Apua ja tukea tietoa vain auttavista puhelimista ja nettipalveluista. Tietoa esteettömistä hoitopaikoista tulee myöhemmin.

Seuraavaksi

Sininauhaliiton Erotyö ja EMPPA yhdessä:

Nyt on ensimmäistä kertaa tarjolla oikeasti esteetön eroryhmä!

Työskentely pohjautuu suomalaiseen eroseminaariin, joka on vakiintunut eroauttamisen malli. Menetelmä ja vertaistuki auttavat selviämään erokriisistä, vahvistavat itsetuntemusta ja antavat työkaluja elämässä eteenpäin. Ryhmä on tarkoitettu vammaisille henkilöille, joiden parisuhde on päättynyt tai päättymässä tai he vasta miettivät eroamista.

Ryhmä aloittaa ke 8.8. ja siitä joka toinen viikko 12.12. saakka. Yhteensä 10 kertaa. Mukaan mahtuu 8 henkilöä. Osallistuminen on maksutonta, mutta matkoja ei korvata. Tapaamiset alkavat kello 17.30 ja loppuvat 20.30. Välissä pidetään kahvi- ja huoltotauko. Paikalla yleisavustaja. Omalle avustajalle varattu taukotila keskustelujen ajaksi.

Paikka sijaitsee Koskelassa, Helsingin Invalidien Yhdistyksen toimintakeskuksessa. Osoite on Voudintie 6. Tila on täysin esteetön. Toimintakeskus on matalalattiabussi numero 55 päätepysäkin tuntumassa. Omalle autolle on parkkipaikkoja.

Ilmoittautumiset 1.8. mennessä ja tiedustelut: irene.komu@sininauhaliitto.fi tai
puh: 050 574 8809. Kerro samalla ruokavaliosi, millä liikut sekä tarvitsetko yleisavustajan palveluja tai tuotko oman avustajan.