Osallisuutta ruoka-avun rinnalle? Havaintoja ja näkökulmia toiminnan ääreltä

Ruokajonosta osallisuuteen -kirjan kansi. Turkoosinvihreällä pohjalla kirjan nimi. Koristeena erivärisiä palloja.Tuukka Niemi & Torsten Winter
Sininauhaliiton julkaisu 2020
112 s.

Sininauhaliiton vuosina 2018–2020 toteuttamassa Ruokajonosta osallisuuteen -hankkeessa pyrittiin kehittämään toimintaa, jolla vahvistetaan ruoka-avun piirissä olevien osallisuutta. Hankkeella pyrittiin lisäämään arvostavaa kohtaamista arjessa, kehittämään mielekästä tekemistä eri-ikäisille ja monenlaisissa

elämäntilanteissa oleville ihmisille ja luomaan mahdollisuuksia osallistua pienryhmä- ja vapaaehtoistoimintaan. Yhdeksällä paikkakunnalla toteutetussa hankkeessa ruoka-apua tarjoavien yhteisöjen työn tueksi pyrittiin kehittämään alueellisia yhteistyöverkostoja.

Tämä tutkimusjulkaisu avaa Ruokajonosta osallisuuteen -hankkeen keskeisimpiä tuloksia: Lisääntyikö osallisuus ja millä tavoin? Miten asiakkaat kokivat ruoka-avun yhteydessä aloitetut uudet toimintamuodot? Mitä mieltä hankkeen työntekijät ja toimijat olivat osallistavasta prosessista? Lisäksi hankkeen tuloksia ja saatuja kokemuksia peilataan aikaisempiin ruoka-apua koskeviin tutkimuksiin.

Kirjan verkkoversio >>

Tilaa kirja:

(Kaikki Sininauhaliiton kirjat, oppaat ja artikkelit ovat maksuttomia ja toimitetaan postikuluja vastaan, ellei toisin mainita.)

Osallisuutta ruoka-avun rinnalle? Havaintoja ja näkökulmia toiminnan ääreltä

• Hinta: 0,00 €