Junnu Parkkonen graffiteja täynnä olevassa hississä yhdessä Veigo Veskin kanssa.
Etusivulle

Mikä on Sininauhaliitto?

Sininauhaliitto jäsenyhteisöineen on olemassa, jotta huono-osaisuus sekä päihde- ja pelihaitat vähenisivät.

Olemme runsaan 100 jäsenyhteisön yhteistyöverkosto, joka auttaa vaikeaan tilanteeseen joutuneita ihmisiä. Meidän ja jäsenyhteisöjemme erityisosaamista ovat päihde- ja pelihaitat, riippuvuudet, mielenterveysongelmat, pitkäaikaisasunnottomuus sekä sosiaalinen työllistäminen. Olemme #ihmisenpuolella.

Meille on tärkeää, että jokaisella on mahdollisuus kokea osallisuutta ja vaikuttaa omaan elämäänsä. Sininauhaliiton toiminta perustuu kristilliseen ihmiskäsitykseen, jonka mukaan jokainen ihminen on yhtä arvokas. Kaikilla on oikeus toivoon ja armoon.

Olemme runsaan 100 jäsenyhteisön keskusliitto

Sininauhaliiton jäsenyhteisöt toimivat eri puolilla Suomea ja me pyrimme tukemaan ja auttamaan heitä monin eri tavoin. Koulutamme, ohjaamme ja järjestämme tapahtumia mm. hyvinvointi-, johtamis-, järjestötyö- ja osallisuusasioissa, hengellisissä kysymyksissä sekä laki-, sote-, työllisyys- ja viestintäaiheissa. Sininauhaliitto ja sen jäsenyhteisöt muodostavat kristillisen diakoniatyön verkoston.

Lue lisää jäsenyhteisöjemme toiminnasta >>
Lue lisää jäsenpalveluistamme >>

Olemme kehittäjiä

Kehitämme perhe- ja lähisuhteisiin liittyvää päihdetyötä katkaistaksemme ylisukupolvisuuden kierteitä, vahvistamme erilaisten herkästi marginaaliin jäävien ihmisryhmien oikeutta saada tasavertaisesti tukea ja palveluita ja panostamme kohderyhmämme digitaitojen kehittämiseen. Erityisalaamme kehittäjinä on juuri nyt:

Perhe- ja lähisuhteisiin liittyvä päihdetyö
Ikääntyneiden päihdetyö
Luontolähtöinen toiminta
Digitaalinen osallisuus
Esteetön työ
Uusintarikollisuuden vähentäminen

Olemme pelihaittojen asiantuntijoita

Pelihaittojen asiantuntijana tuemme raha- ja digipelaajia ja heidän läheisiään, kehitämme tukemisen ja auttamisen tapoja sekä
vaikutamme pelihaittojen vähentämiseen yhteiskunnassa.  Tarjoamme ammatillista ja vertaisapua pelaamisen hallintaan, eriasteisten peliongelmien selvittelyyn ja peliriippuvuuteen. Peluuri tarjoaa sähköisiä palveluja, kuten chat- ja puhelinpalveluita. Tieto- ja tukipiste Tiltti puolestaan kasvokkaista kohtaamista, korona-aikana myös virtuaalisia kohtaamisia.