Vankilasta omaan kotiin - kokemuksia vankilasta vapautuvien asunnottomuustyöstä

Kirjan kansi: Psykedeelistä tyyliä oleva kuvitus, jossa avautuvan oven jälkeen lähtevät portaat alas kaupunkiin. Miikka-Pekka Rautiainen (toim.)
Sininauhaliiton julkaisu 2021
80 s.

Haluatko apua muutossa vai muutoksessa?

Kodittomana vankilasta vapautuvan on vaikea alkaa rakentaa rikoksetonta elämää. Asunnottomana vapautuminen lieveilmiöineen lisää rikoksen uusimisen todennäköisyyttä.

Pyöröovesta ulos -hanke pyrki kehittämään uusintarikollisuuden vähentämiseen tähtääviä keinoja. Hankkeessa keskityttiin vapautuvien vankien asunnottomuuden kysymyksiin, sillä pysyvän asunnon on havaittu vähentävän uusintarikollisuutta. Turvallinen oma koti antaa raamit elämälle ja mahdollistaa muutoksen kohti rikoksetonta elämää. Asiakkailta kysyttiinkin, haluavatko he apua muutossa vai muutoksessa. Moni halusi molempia.

Vankilasta omaan kotiin -julkaisu kokoaa yhteen Pyöröovesta ulos -hankkeesta saatuja kokemuksia uusintarikollisuuden vähentämiseen tähtäävästä työstä.

Kirjan verkkoversio

Tilaa kirja:

(Kaikki Sininauhaliiton kirjat, oppaat ja artikkelit ovat maksuttomia ja toimitetaan postikuluja vastaan, ellei toisin mainita.)

Vankilasta omaan kotiin - kokemuksia vankilasta vapautuvien asunnottomuustyöstä

• Hinta: 0,00 €