Nainen halaa hevosta.

Pelihaittapalvelut

Peliriippuvuudesta voi selvitä. Puhu tilanteestasi mieluummin ennemmin kuin myöhemmin!

Tarjoamme pelaajille ja heidän läheisilleen Peluurin sähköisiä palveluita, tieto- ja tukipiste Tiltin kasvokkaisen kohtaamisen palveluita sekä digipelaajia auttavan Restart-ohjelman. Saat ammatillista ja vertaisapua pelaamisen hallintaan, eriasteisten peliongelmien selvittelyyn ja peliriippuvuuteen.

Jos oma tai sinulle tärkeän ihmisen rahapelaaminen haittaa elämääsi, et ole yksin. Noin 112 000 suomalaisella on rahapeliongelma ja se koskettaa 700 000 suomalaista. Puhu siis tilanteestasi mieluummin ennemmin kuin myöhemmin! Koskaan ei ole liian myöhäistä hakea apua.

Peluuri

Peluurin auttava puhelin ja chat tukee, neuvoo ja ohjaa peliongelmissa. Kaikki palvelumme ovat maksuttomia ja voit asioida nimettömänä. Palvelumme ovat verkossa, joten voit olla yhteydessä meihin mistä päin Suomea tahansa. Peluurin palvelut on tarkoitettu pelaajille, läheisille ja pelihaittoja työssään kohtaaville ammattilaisille.

Lue lisää Peluurista nettisivuiltamme!

Tutustu Peluurin palveluihin täällä

Tieto- ja tukipiste Tiltti

Tiltti tarjoaa tietoa ja tukea rahapelaamisesta aiheutuviin haittoihin ja rahapeliongelmista toipumiseen. Olemme pelaajia, heidän läheisiään ja työssään pelihaittoja kohtaavia ammattilaisia varten.

Tilttiin kannattaa tulla käymään erityisesti silloin, jos pelit ja pelaaminen vievät liikaa aikaa omissa tai läheisen ihmisen ajatuksissa ja arjessa. Jos jokin pelaamisessa askarruttaa mieltäsi, olet tervetullut vaihtamaan ajatuksia ja hakemaan tukea. Voit tulla tutustumaan aukioloaikoina ilman ajanvarausta tai lähetettä. Käyminen on maksutonta eikä sido mihinkään. Tulemista ei kannata epäröidä.

Tutustu Tiltin toimintaan täällä

Restart digipelaajille

Maksuton Restart-ohjelma on tarkoitettu tietokone-, konsoli- ja mobiilipelaajille. Restart on verkkokurssi ja oma valmentaja, joiden avulla voit parantaa pelaamisen hallintaa. Ehkä pelaaminen karkailee hanskasta tai läheiset ovat kommentoineet pelaamistasi – tai sitten et vielä tiedä, millaisen muutoksen edessä olet.

Tutustu Restart -ohjelmaan täällä

Peluuri, Tiltti ja Restart ovat osa Peliklinikkaa Helsingin Hakaniemessä. Peluuri tuotetaan yhteistyössä A-klinikkasäätiön kanssa.

Polkkatukkainen, silmälasipäinen, hymyilevä nainen pää hieman kenossa.

Inka Silvennoinen

yksikön päällikkö, pelihaittatyö