Yritämme katkaista rikoskierteen uudessa hankkeessa

Sininauhaliitto on saanut mittavan avustusehdotuksen toistuvia vankeusrangaistuksia suorittavien henkilöiden tukemiseen asumisratkaisujen ja vertaistuen kehittämisen avulla pääkaupunkiseudulla, Lahden seudulla ja Jyväskylän seudulla.

Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskus (STEA) julkaisi vuoden 2018 avustusehdotuksensa. Sininauhaliitto sai 224 000 euron avustusehdotuksen toistuvia vankeusrangaistuksia suorittavien henkilöiden tukemiseen asumisratkaisujen ja vertaistuen kehittämisen avulla pääkaupunkiseudulla, Lahden seudulla ja Jyväskylän seudulla.

Kyseessä on kolmivuotinen hanke (2018–2020), jossa pyritään tukemaan toistuvia vankeusrangaistuksia suorittavia henkilöitä eroon rikoskierteestä. Pyöröovi-hankkeessa ovat mukana myös Jyväskylän Katulähetys ry, Lahden Sininauha ry ja Sininauhasäätiö.

STEA tukee myös matalan kynnyksen tuki- ja neuvontapalveluiden ja vertaistukitoiminnan ylläpitämistä pelaajille ja heidän läheisilleen ja pelihaittoja työssään kohtaaville ammattilaisille, ikääntyneiden ja avio- tai avoeron kokeneiden päihde- ja mielenterveyshaittoja ehkäisevää ja vähentävää toimintaa ja päihdesensitiivistä suru- ja saattohoitotyötä sekä Green Care -toiminnan kehittämistä sosiaali- ja terveysjärjestöissä.

Sininauhaliiton saama avustusehdotus on yhteensä 2 328 000 euroa. Kiitos Stealle auttamistyömme jatkumisen tekemisestä mahdolliseksi.

STEA-avustusta haki määräaikojen puitteissa 1152 järjestöä 2441 hankkeeseen tai toimintoon. Hakemusten yhteenlaskettu summa oli 469 miljoonaa euroa.