Sininauhaliitto ja Helsingin 4H aloittavat yhteistyön Skatan tilalla

"Bää bää siellä ja bää bää täällä!"

Helsingin 4H perustaa Skatan tilalle kotieläinpihan, jossa järjestetään lasten päiväleirejä ja pop up -kerhoja. Sininauhaliitto jatkaa tilalla Green Care -toimintaa, sosiaali- ja terveysjärjestöjen kouluttamista ja työkokeilutoimintaa.

Ensi kesänä kotieläinpihalla kirmailevat lampaat, karitsat, vuohet, puput ja kanat ja kymmenet nuoret saavat kesätyöpaikan mm. leiriohjaajina.

Yleisölle avoimia laidunvierailuita järjestetään läpi kesän keskiviikkoisin ja torstaisin 19.6.–8.8.2019 klo 17–18.

Aitaukseen pääsy ja eläinten syöttäminen on muina aikoina kielletty, mutta Uutelan ulkoilualueella vieraillessa voi ihailla laitumella laiduntavia kotieläinpihan asukkeja.

”Sininauhaliitossa olemme iloisia, että pääsemme yhdessä 4H:n kanssa kehittämään Skatan tilaa monipuoliseksi ja eläväksi luontolähtöisen toiminnan tukikohdaksi. Luotettava kumppani, Helsingin 4H, on avain, joka avaa tallin oven ja aitauksen portin, ja näin saamme Skatan tilalle kaivattuja eläimiä”, toteaa Sininauhaliiton kehitys- ja tutkimuspäällikko Pekka Lund.

Sininauhaliitto ja 4H järjestävät 15.6.2019 klo 12–15 yleisölle avoimen kesäkauden avajaistapahtuman, jossa pääsee tutustumaan kotieläinpihaan ja kotieläinpihan asukkeihin sekä Sininauhaliiton ja 4H:n toimintaan.

Sininauhaliiton ja Helsingin 4H-yhdistyksen yhteinen tiedote

Helsingin 4H-yhdistys ry