Jäsenjärjestöavustus 2022 on nyt haettavissa

Täytä sähköinen hakemus 15.5. mennessä

Sininauhaliiton jäsenjärjestöavustus 2022 on haettavissa 15.5.saakka

Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskus STEA on myöntänyt Sininauhaliitolle 70 000e avustusta, joka on tarkoitettu jaettavaksi pienille tai vähävaraisille jäsenyhteisöille. Sininauhaliiton jäsenyhteisöt voivat hakea liitolta toiminta-avustusta omaan toimintaansa. Avustuksen suuruus on 1000-5000e ja se on käytettävissä vuosina 2022-23.

Avustusta voivat hakea Sininauhaliiton pienet ja vähävaraiset jäsenjärjestöt ja ne, jotka eivät saa muuta STEA-avustusta. Avustusten tarkoituksena on lisätä ja vahvistaa vapaaehtoisuuteen ja vertaisuuteen perustuvaa järjestötoimintaa.

Avustusta voi käyttää vain yhteisön yleishyödyllisen toiminnan kuluihin kuten vapaaehtois- ja vertaistoimintaan, järjestötoiminnan näkyvyyttä ja osaamista lisääviin toimiin sekä digiosallisuuden lisäämiseen.

Avustushakemus täytetään sähköisesti ja liitteeksi vaaditaan järjestön edellisen vuoden toimintakertomus ja tilinpäätös sekä hallituksen pöytäkirjanote, jossa ilmenee käyttötarkoitus ja haettava summa. Avustuksen saamisen edellytyksenä on aiemmin saadun jäsenjärjestöavustuksen käyttöselvityksen toimittaminen.

Avustuspäätöksen tekee kesäkuussa 2022 Sininauhaliiton hallitus ja avustus voidaan siirtää jäsenjärjestön käytettäväksi siirtosopimuksen teon jälkeen.

Lisätietoja avustuksen hakemiseen liittyvistä asioista täältä.