Kaksi naista katsoo eteen ylös samaan suuntaan

Kehittämispäällikkö Marja Vuorinen pysyy stemmassa kuuntelemalla muita

– Olen etuoikeutettu päästessäni työyhteisöön, jossa on niin paljon osaamista, tietoa, taitoa ja näkemystä.

Tuoreelle kehittämispäällikölle Marja Vuoriselle työ Sininauhaliitossa merkitsee paluuta omaan kutsumukseen, läheiselle ja merkittävälle kristillisen auttamistyön kentälle.

Marja Vuorinen (PsL) on työskennellyt melkein koko työhistoriansa järjestömaailmassa, sosiaalialan valtakunnallisissa liitoissa – Sosiaali- ja terveysturvan keskusliitossa, Mielenterveyden keskusliitossa sekä Vanhus- ja lähimmäispalvelun liitto VALLI ry:ssä. Jopa hänen ihan ensimmäinen työpaikkansa oli kansainvälisessä nuorisovaihtojärjestössä, jossa järjestettiin vapaaehtoistöitä eri puolille maailmaa.

Vuorinen on toiminut myös muutaman vuoden asiantuntijana Espoon kaupungin mielenterveys- ja päihdepalveluissa ja toteaa olleen terveellistä nähdä maailmaa kunnan virkamiehen silmin.

Lempeästi hymyilevä nainen, jonka pitkät paksut hiukset on poissa kasvoilta.
Kehittämispäällikkö Marja Vuorinen

– Minulle työ Sininauhaliitossa merkitsee paluuta omaan kutsumukseeni, kristillisen auttamistyön kentälle, joka on minulle läheinen ja merkittävä.

Kun työpaikka tänne aukeni, en miettinyt hetkeäkään!

– Tuntuu etuoikeutetulta päästä työskentelemään työyhteisöön, jossa on niin paljon osaamista, tietoa, taitoa ja näkemystä. Odotan myös kovin, että pääsen käymään jäsenyhdistyksissä, Vuorinen iloitsee.

Kehittämispäällikkö kehittää myös käsiään ja ääntään: Kevätkaudella vapaa-aikaan kuuluvat maalaus ja taimien kasvatus, koska käsillä tekeminen on monipuolista, yllätyksellistä ja palkitsevaa. Talvella arkea rytmittää kuoro.

– Kuoromaailmasta olen oppinut, että porukalla saa parempaa jälkeä aikaan kuin yksin ja että yhdessä tekemällä, harjoittelemalla ja kokeilemalla oppii tekemään yhdessä. Jotta pysyy omassa stemmassa, on kuunneltava tarkoin kaveria ja koko porukkaa. Nämä samat asiat minua innostavat työyhteisössä – yhdessä tekeminen, yhteiskehittäminen ja yhdessä oivaltaminen!

Marja Vuorinen
marja.vuorinen@sininauha.fi