Kehitysvammaliiton Maliken toiminnan perheitä ulkoilemassa

Kiinnostaako luontolähtöinen toiminta? Etsimme sote-järjestöjä mukaan ilmaiseen pilottikokeiluun

TÄYNNÄ! Juurruta Green Care -toiminta oman järjestösi työhön - me tarjoamme välineet ja koulutuksen.

Olemme saaneet paljon kiinnostuneita yhteydenottoja, kiitos niistä. Heidän kanssaan jatkamme tätä prosessia. Pysy kuitenkin kuulolla, viestimme prosessin etenemisestä ja tuotamme siitä materiaalia.

Sininauhaliiton luontotoimintaa kehittävä Vihreä Veräjä etsii sosiaali- ja terveysjärjestöjä ja -yhdistyksiä mukaan kehittämään omaa toimintaansa. Tuemme teitä ottamaan luonnon osaksi toimintaanne. Luonnon elementtejä voidaan käyttää toimivasti myös kaupunki- ja laitosympäristöissä.

Miksi?

• Tämän prosessin aikana luontotoiminta saadaan osaksi teidän toimintaanne ja siten myös mahdollistetaan asiakkaillenne mahdollisuus nauttia luonnon tarjoamista mahdollisuuksista hyvinvoinnille ja jaksamiselle.
  • Järjestönne saa vahvan tuen Green Care -toiminnan aloittamiseen ja toteuttamiseen nimenomaan teidän tiloissa ja teidän asiakkaidenne hyväksi.
  • Luonto ja luontotoiminta on monessa paikassa hyödyntämätön resurssi, ottaen huomioon sen tutkitusti myönteiset vaikutukset ihmisten hyvinvointiin.
  • Toiminnan ehdoton edellytys ei ole perinteinen luonto- tai maatilaympäristö, vaan luonnonelementtejä voidaan tuoda ja käyttää myös kaupunki- ja laitosympäristöissä.

Mitä?

• Tavoitteena toteuttaa yhteistyössä prosessi, jossa Green Care -osaaminen juurtuu osaksi teidän toimintaa. Samalla muokataan luontotoiminnan vuosikello teidän toimintaan sopivaksi ja kehitettäväksi eteenpäin.

Miten?

• Prosessin aikana teidän on mahdollista kehittää Green Care -toimintaa omissa tiloissa ja lisäksi myös mahdollisuus toiminnalliseen oppimiseen Sininauhaliiton Skatan tilan puitteissa.
  • Yhteistyön tuloksena te opitte toteuttamaan Green Care -toimintaa itsenäisesti omassa toiminnassanne, toiminnan luonne, puitteet ja resurssit huomioiden.

Mitä odotamme teiltä?

• Ainakin kahden ihmisen (työntekijä/vapaaehtoinen) sitoutumista Green Care -toiminnan kehittämisprosessiin.
  • Prosessi toteutetaan työpajoina, joita järjestetään sovitusti, esim. 1-2x/kk muutama tunti kerrallaan. Kokonaisuudessaan prosessi kestää muutamasta kuukaudesta vuoteen. Työpajat ja koulutuspäivät on mahdollista järjestää myös etänä.

Ota yhteyttä, kerromme prosessista mielellämme lisää!

Tuomo Salovuori
tuomo.salovuori@sininauha.fi

Minna Malin
minna.malin@sininauha.fi
puh. 050 432 8994

Kuvassa yhteistyökumppanimme Tukiliiton Malike-toiminnan perheitä luontotoimintapäivässä ylläpitämällämme Skatan tilalla Helsingin Uutelassa.