Eron silmässä -podcastin vetäjä Irene Komu Sininauhalitosta ja podcastin vieras Tomi-Pekka Liias Miessakeista

"Kun se on niin kiva selvinpäin"

Alkoholista johtuvat erot ovat yleisiä, mutta niistä puhutaan vähän.

Sininauhaliiton eroja ja parisuhteita käsittelevä podcast-sarja jatkuu kesän tauon jälkeen. Tuoreessa jaksossa pohditaan päihderiippuvuuden ja haitallisen päihteiden käytön vaikutusta parisuhteeseen ja perhe-elämään. Podcastin vieraana on erotyöntekijä Tomi-Pekka Liias Miessakeista.

Mitä päihderiippuvuus on ja miten se vaikuttaa parisuhteeseen ja perhe-elämään? Miksi päihteistä johtuvat erot ovat usein niin pitkiä prosesseja? Kenen hyvinvoinnin tulisi olla ensisijalla?

Varsinkin alkoholista johtuvat erot ovat Suomessa yleisiä, mutta niistä puhutaan silti vähän. Häpeä ja joskus myös viranomaisten pelko saa piilottamaan tilanteen ja sinnittelemään jaksamisen äärirajoilla. Arjen kuormittavuuden keskellä puoliso ripustautuu muistoihin, hyviin hetkiin ja toivoo toivomistaan. Usein hän jää kuitenkin kakkoseksi ensisijaiseksi tulleelle salarakkaalle, päihteelle.

Voit kuunnella Eron silmässä -podcastia yleisimmiltä podcast-alustoilta kuten Spotify, Apple podcasts, Google podcasts, Soundcloud tai tämän alla olevan Acast-linkin kautta: