Metallinen kompassi, jonka neula näyttää pohjoiseen.

Marja Vuorinen Sininauhaliiton arviointipäälliköksi

"On tärkeää pystyä osoittamaan, mikä on juuri meidän erityisyytemme sote- ja järjestökentällä, missä ovat meidän erityiset vahvuutemme, missä meidän kannattaa olla mukana ja mihin kannattaa vaikuttaa."

Sininauhaliiton hallitus on 12.12.2022 nimennyt nykyisen kehittämispäällikön Marja Vuorisen (PsL) Sininauhaliiton uudeksi arviointipäälliköksi.

Sininauhaliitossa on tehty pitkäjänteistä työtä arvioinnin kehittämisessä ja toteuttamisessa.

– Sininauhaliitto on ollut edelläkävijä arvioinnin kehittämisessä. Arvioiva työote on saatu organisaation dna:han tavalla, joka on taannut laadukkaan työn. Uraauurtavan työuran tehneen edellisen arviointipäällikön Nina K. Hietakankaan jäätyä eläkkeelle meidän oli aika miettiä, miten säilytämme hyvän arviointikulttuurimme ja kehitämme sitä entisestään, toteaa Sininauhaliiton toiminnanjohtaja Pekka Lund.

Tehdyn työn tuloksellisuus pitää pystyä osoittamaan

– Päädyimme täyttämään arviointipäällikön tehtävän sisäisesti, jotta varmistamme arvioinnin integroitumisen Sininauhaliiton kehittämis- ja vaikuttamistyöhön. Olemme varmoja, että tehty valinta auttaa meitä kehittämään arviointia entistä enemmän organisaation sisäisen sparrauksen suuntaan. Olen iloinen, että Marja Vuorinen innostui, kun ehdotin hänelle tehtävänkuvan muutosta, sanoo Lund.

Arviointia kaivataan entistä enemmän myös oivallusten näkyväksi tekemiseen ja koko organisaation sparraamiseen. Tärkeää on saada arviointi palvelemaan koko Sininauhaliiton oppimista ja kehittymistä, unohtamatta sen miltei sataa jäsenjärjestöä.

Pitkä- ja kiharahiuksinen hymyilevä nainenMarja Vuorinen on tehnyt melkein koko työhistoriansa järjestömaailmassa, sosiaalialan valtakunnallisissa liitoissa – ennen Sininauhaliittoa Sosiaali- ja terveysturvan keskusliitossa, Mielenterveyden keskusliitossa sekä Vanhus- ja lähimmäispalvelun liitto VALLI ry:ssä.

– Olen etuoikeutettu saadessani olla töissä Sininauhaliiton valtavan hyvien, taitavien ja innostuneiden osaajien kanssa. On tärkeää pystyä osoittamaan, mikä on juuri meidän erityisyytemme sote- ja järjestökentällä, missä ovat meidän erityiset vahvuutemme, missä meidän kannattaa olla mukana ja mihin kannattaa vaikuttaa, Vuorinen painottaa.

Marja Vuorinen siirtyy arviointipäällikön tehtävään sitten, kun uusi kehittämispäällikkö on valittu ja aloittaa tehtävässään.

Marja Vuorisen kuva Henriikka Seppälä / Studio Arkadia.