Kaksi villasukkaa penkin päällä takan edessä.

On taas aika neuloa Sininauhaliiton villasukkia, kaulaliinoja ja patalappuja

Hei neulojat, Sininauhaliitto on luonut oman patalapun, kaulaliinan ja villasukan!

Tule mukaan jakamaan lämpöä ja tekemään! Neuloitpa sitten tai kudoit, Sininauhaliitto haastaa lähettämään lämpöä ja lahjoittamaan villasukkia, patalappuja ja kaulaliinoja. Ilahdutetaan ja jaetaan neuletöitä töissä, harrastuksissa, päiväkeskuksissa, ruoka-apupisteissä ja asumisyksiköissä.

Sininauhaliiton villasukkamalli on suunniteltu Pohjois-Karjalassa. ViaDia Outokumpu Oy:n Piia Hassinen ja Mervi Tolppanen suunnittelivat sukat syksyllä 2020 ja SenioriTalo Sirkkuset otti toimeksiannon tosissaan.

Sininauhaliiton neuletöihin tarvitset Novitan tumman- ja vaaleansinistä 7 veljestä -lankaa.

Sininauhaliiton villasukkaohje

Sininauhaliiton kaulahuiviohje

Tarvitset 7 veljestä tummansinistä ja vaaleansinistä lankaa.

Sininauhaliiton patalappuohje

Tarvitset tumman- ja vaaleansinistä Novitan 7 veljestä lankaa.

Kerro ja kuvaa, miten puikot heiluvat, millaisia villasukkia, kaulahuiveja tai patalappuja syntyy ja kenelle ne annat!

Lähetä meille kuvia ja tarinoita villasukkien, kaulahuivien ja patalappujen saajista. Voit antaa lämpöisiä neuletöitä heille, joilla on vaikea elämäntilanne. Voit tehdä lahjoituksia Sininauhaliiton jäsenjärjestöille ympäri Suomen.

Me julkaisemme juttusi ja kuvasi Sininauhaliiton sosiaalisen median kanavissa Facebookissa ja Instagramissa.

Neuletöiden yhteyshenkilö

Miia Hesse