Onko lähelläsi joku, jonka vuoksi tarvitset apua itsellesi?

Kerro kokemuksistasi ja osallistu kyselytytkimukseen

Päihde- ja mielenterveysongelmat kuormittavat myös sairastuneen lähipiiriä, mutta omaisten on usein vaikea löytää itselleen tukea vaikeassa elämäntilanteessa.

Päihde- ja mielenterveysjärjestöjen tutkimusohjelma (MIPA) kartoittaa omaisten hyvinvointia, elämäntilanteiden haasteita ja tuen tarpeita. Kyselytutkimus tuottaa arvokasta tietoa keinoista, joilla järjestöt voivat vahvistaa omaisten hyvinvointia ja arjessa selviytymistä.

– Tutkimusaineistoa kerätään omaisten ryhmätoiminnoissa ja sähköisenä kyselynä niiltä päihde- ja mielenterveysjärjestöiltä, jotka osallistuvat MIPA-hankkeeseen, kertoo tutkija Sari Jurvansuu A-Klinikkasäätiöstä. Järjestöt pääsevät hyödyntämään tutkimustuloksia parantaakseen omaisille tarjottavia palveluita ja heidän asemaansa yhteiskunnassamme.

Olet tutkimuksen kohderyhmää, jos lähelläsi on joku, jonka päihteiden käytön tai mielenterveyden ongelmien vuoksi tarvitset apua ja tukea itsellesi tai hänelle.

Vastauksesi kyselyyn on erittäin tärkeä! Kysely on auki puoleen väliin lokakuuta 2019. Voit vastata kyselyyn > > tästä

Kiitos osallistumisestasi!

MIPA-uutiskirje
MIPA-tutkimuskoonti: Järjestöt hyvinvoinnin, osallisuuden ja kohtaamisen vahvistajina