Kaksi naista katsoo eteen ylös samaan suuntaan

Päihdestrategian avulla päihdetyö toimivaksi ja tasa-arvoiseksi

"Huumeeton maailma on utopia."

Suomeen on laadittava uusi, syvällinen päihdestrategia, jossa tulee tuoda esiin vaikuttavia ehkäisevän työn ja haittojen vähentämisen keinoja.

On linjattava, miten ehkäisevää työtä ohjataan valtakunnallisesti ja toimeenpannaan paikallisesti, sekä on turvattava päihdepalveluiden laatu ja saatavuus koko Suomessa.

”Meidän tulisi suhtautua huumeisin käytännöllisesti”, toteaa Ehkäisevä päihdetyö EHYT ry:n toiminnanjohtaja Juha Mikkonen. ”Huumeeton maailma on utopia. Haittoja tulee kuitenkin ehkäistä ja vähentää yksilö-, yhteisö- ja yhteiskuntatasolla.”

Lue koko tiedote Päihdestrategian avulla päihdetyö toimivaksi ja tasa-arvoiseksi

A-klinikkasäätiö, EHYT ry, Helsingin Diakonissalaitos, Irti Huumeista ry, Sininauhaliitto ry ja Ehkäisevän päihdetyön järjestöverkosto järjestävät yhteistyössä Porin SuomiAreenalla Huumekysymys-paneelikeskustelun 16.7.2019 klo 10–11 Porin kaupungintalon pihalavalla. Keskustelemassa ovat Olavi Kaukonen (A-klinikkasäätiö), Juha Mikkonen (EHYT ry), Pirjetta Salomäki (Helsingin Diakonissalaitos), Mirka Vainikka (Irti Huumeista ry). Haastattelijana terveystoimittaja Heljä Salonen.

Paneelikeskusteluun on vapaa pääsy.