Kaksi villasukkaa penkin päällä takan edessä.

Puikot heilumaan, sillä Sininauhaliitto on saanut oman villasukkamallin!

Lämmittäkäämme kaikki palelevat jalat!

Tule mukaan tekemään ja jakamaan lämpöä! Kudot tahi neulot, niin Sininauhaliitto haastaa lähettämään lämpöä ja lahjoittamaan sukkia. Lämmittäkäämme kaikki palelevat jalat ja jakakaamme sukkia kotona, töissä, harrastuksissa, päiväkeskuksissa, ruoka-apupisteissä ja asumisyksiköissä!

Sininauhaliiton villasukkamalli on suunniteltu Pohjois-Karjalassa. ViaDia Outokumpu Oy:n Piia Hassinen ja Mervi Tolppanen suunnittelivat sukat syksyllä 2020 ja SenioriTalo Sirkkuset otti toimeksiannon tosissaan.

Sininauhaliiton logosukkiin tarvitset tumman- ja vaaleansinistä 7 veljestä lankaa. Ohje on kokoihin 38(42)46. Koon 38 ja 42 sukkaan tulee ainoastaan yksi sininauhakuvio, koon 46 sukkaan tulee kaksi sininauhakuviota.

Pelottaako, että kantapään teko on unohtunut? Ei hätää, sekin on ohjeessa neuvottu!

Kerro ja kuvaa, miten puikot heiluvat, millaiset sukat syntyvät ja kenelle ne annat!

Lähetä meille kuvia ja tarinoita sukkien tekemisestä, lahjoittamisesta ja sukkien käyttäjistä.

Sukkalahjan voit antaa kenelle tahansa, jonka jalkoja paleltaa. Voit myös tehdä sukkalahjoituksen jollekin Sininauhaliiton jäsenyhteisölle ympäri Suomen.

Me julkaisemme juttusi ja kuvasi Sininauhaliiton netti- tai FaceBook-sivuilla, Instagramissa ja Twitterissä.

Sukkayhteyshenkilö

Jenny Karjalainen