Sininauhaliiton ja Mielenterveyden Keskusliiton sote-kiertue jatkuu Mikkeliin

Valtakunnalliset järjestöt haluavat tuoda yhteisesti sote-keskusteluun mukaan tähän asti syrjässä olleet näkökulmat: palveluja tarvitsevat päihde- ja mielenterveyskuntoutujat ja heidän oman äänensä, järjestöjen matalan kynnyksen auttamistyön ja vapaaehtoistyön sekä sosiaalipalvelut.

Mielenterveyden keskusliiton ja Sininauhaliiton sote-kiertue jatkuu Mikkeliin 26.10.

Järjestöjen yhteinen sote-kiertue alkoi Kotkasta 27.9. Paikalla oli suuri määrä kunnan toimijoita, kokemusasiantuntijoita, järjestöporukkaa ja valtuutettuja.

Seminaarissa puhunut kokemusasiantuntija Markku Forsström sanoi olevansa luottavainen tulevaisuuden suhteen.

– Kolmannen sektorin toiminta on kasvanut niin isoksi, ettei sitä voi panna sivuun.

Mielenterveyden Keskusliiton toiminnanjohtaja Olavi Sydänmaanlakka nosti esiin ihmisen näkökulman Kotkan sote-seminaarissa.

– Mielenterveyden keskusliiton perustivat potilaat, jotka tavallaan suorittivat vaikuttavuuden arviointia sairaalan tupakkahuoneessa. Olivat tyytymättömiä saamaansa hoitoon ja järjestäytyivät. Pelkkä hoito ei riitä, vaan avun kannettava arkeen!