Sininauhaliiton suosittu kirja luonnosta kuntouttamisen välineenä nyt verkossa

Yhteys luontoon on olennainen osa hyvää elämää ja mahdollisuus luontoympäristöjen hyödyntämiseen tulisi olla myös niillä, jotka ovat hoidon, kuntoutuksen tai tukitoimien piirissä.

Sininauhaliiton Vihreän Veräjän kehittäjän Tuomo Salovuoren kirjoittama Luonto kuntoutumisen tukena julkaistaan nyt hieman uusittuna PDF-versiona. Kirjasta löytyy paljon vinkkejä järjestöille, jotka haluavat ottaa käyttöön luontoavusteisen toimintaa.

Luonto kuntoutumisen tukena -kirjan kansi. Kuvassa tyttö ja koira, pienemmissä kuvissa istutusta, mansikoita ja lehmiä.Luonto tarjoaa runsaasti mahdollisuuksia hyvinvoinnin vahvistamiseen. Viime vuosikymmeninä luontoympäristöjä on yhä enemmän käytetty myös kuntoutumisen tukena ja luontointerventioiden vaikuttavuudesta on kertynyt paljon tutkimustietoa.

Luonto kuntoutumisen tukena esittelee luontoympäristöjä hyödyntävän Green Care -toiminnan taustoja ja menetelmiä.

Viherympäristöjen kuntouttava käyttö, eläinavusteinen toiminta, luontoon liittyvät kädentaidot, maatilojen ja metsäympäristöjen käyttö esitellään omissa luvuissaan käytännön esimerkein. Kirjasta löytyy paljon käytännön toimijoille tarpeellista tietoutta myös luontoavusteisen toiminnan ohjaukseen, kehittämiseen ja arviointiin.

Lue kirja täällä >>

Kirjan saa myös kopioida ei-kaupalliseen käyttöön, mutta teoksen tai sen osan muuntelu on kielletty.