Maaliläiskiä

Sininauhaliiton uusi järjestöpäällikkö Susanna Kiuru innostuu ihmisistä

– Sininauhaliiton monipuolinen työ on jo tuttua järjestöyhteistyöverkostojen kautta.

Uusi järjestöpäällikkö inspiroituu tavoitteellisesta verkostoyhteistyöstä ja yhteiskehittämisestä, koska silloin voi jakaa sekä osaamista että töitä.

Susanna Kiuru (TM, työnohjaaja) on aloittanut Sininauhaliiton järjestöpäällikkönä maaliskuussa 2021. Hän on nähnyt järjestökenttää monelta puolelta yli kymmenen vuoden ajan.

Kiuru siirtyi Sininauhaliittoon Suomen Syöpäyhdistyksen järjestöpäällikön tehtävästä. Sitä ennen hän toimi pitkään Helsingin Diakonissalaitoksella kansainvälisen diakonian ja kehitysyhteistyön projektitehtävissä ja rekrytoi ja koulutti vapaaehtoisia vapaaehtoistoiminnan koordinaattorina.

Seisova, hymyilevä nainen, jolla on kauluspaita, hiukset pois kasvoilta ja kädet puuskassa
Susanna Kiuru

– Toimin toisinaan itsekin vapaaehtoisena nuorten parissa, koska haluan, että minulla on kosketus vapaaehtoistoimintaan myös vapaaehtoisen näkökulmasta, Kiuru kertoo.

Susanna Kiuru tuntee useiden Sininauhaliiton monipuolisen työn jo etukäteen järjestöyhteistyöverkostojen kautta.
– Järjestötyössä innostaa se, että saa tehdä kaiken aikaa uusia asioita erilaisten ihmisten kanssa yhteisen päämäärän eteen. Samalla on myös tärkeää jatkaa tuttuja, hyviksi havaittuja toimintatapoja.

Susanna Kiuru rentoutuu musiikin ja musikaalien parissa. Korona-aikana hän on löytänyt uudestaan nuoruuden harrastuksensa ja maalaa akvarelli- ja akryyliväreillä.

Sininauhaliiton jäsenyhteisöt tekevät arvokasta työtä vaikeissa elämäntilanteissa olevien ihmisten rinnalla. Mahtavaa, kun saan tuoda oman panokseni tähän työhön!

Sininauhaliiton perjantaina 19.3. eläkkeelle siirtynyt järjestöpäällikkö Asta Juntunen kannustaa Kiurua: – Kulje avoimin mielin ja huomioi kaikenkokoiset jäsenyhteisöt eri puolilla Suomea. Olet tärkeällä näköalapaikalla jäsenyhteisöjen ja keskusliiton kokonaisuudessa. Minä sain kuuden järjestöpäällikkövuoteni aikana tutustua upeisiin ihmisiin ja ympäristöihin, niin saat sinäkin!

Susanna Kiurun KUVA Henrikka Seppälä / Studio Arcadia
PÄÄKUVA Samuel Lee / Pixabay