Hehkulamppu

Haemme vakituiseen työsuhteeseen lakimiestä

Sininauhaliiton perustehtävä on huono-osaisuuden ja päihde- ja pelihaittojen vähentäminen. Tuemme näihin liittyviä ongelmia kohdanneita ja vaikeassa tilanteessa eläviä ihmisiä ja auttamistyötä tekeviä. Toimimme jäsentemme keskusliittona. Sininauhaliitto ja sen noin sata jäsenyhteisöä muodostavat kristillisen diakoniatyön verkoston. Sininauhaliitto on n. 50 työntekijän asiantuntijayhteisö.

Haemme vakituiseen työsuhteeseen lakimiestä

Lakimiehen tehtävänä on Sininauhaliiton jäsenyhteisöjen oikeudellinen neuvonta ja koulutus sekä Sininauhaliiton johdon lainopillinen tuki ja neuvonta. Lakimies toimii jäsenyhteisötuen tiimissä ja tekee tiivistä yhteistyötä muiden Sininauhaliiton työntekijöiden kanssa. Työ vaatii matkustamista eri puolille Suomea.

Odotamme, että sinulla on

• ylempi korkeakoulututkinto oikeustieteistä
  • kokemusta kouluttamisesta ja johdon juridisesta neuvonnasta
  • perehtyneisyyttä sosiaali- ja terveydenhuollon järjestämiseen, tuottamiseen ja asiakkuuteen liittyviin oikeudellisiin kysymyksiin
  • kokemusta joistain seuraavista oikeudenaloista: vero-, yhdistys-, sopimus- ja/tai työoikeus, tietosuoja ja/tai julkiset hankinnat

Lisäksi odotamme, että olet kiinnostunut yhteiskunnallisesta vaikuttamisesta ja koet luontevaksi työskennellä kristillisessä järjestössä.

Juridisen osaamisen lisäksi työssä menestyminen vaatii hyviä vuorovaikutustaitoja, kykyä itsenäiseen työskentelyyn ja tiimityöhön.

Tarjoamme tehtävän, jossa pääset työskentelemään erilaisten järjestöjen kanssa ja vastaamaan monipuolisiin haasteisiin eri oikeudenaloilta sekä toimimaan lainopillisena asiantuntijana toimialaamme koskevien lakiuudistusten kommentoinnissa.

Käytössämme on liukuva työaika, joka mahdollistaa joustavan työ- ja yksityiselämän yhteensovittamisen sekä hyvät työsuhde-edut.

Palkkauksessa sovellamme sosiaalialan järjestöjä koskevaa työehtosopimusta. Valittavan henkilön kokemuksesta ja osaamisesti riippuen palkka tulee olemaan n. 4300 – 4700€/kk.

Hakemukset tehtävään pyydämme jättämään 27.12.2020 mennessä tällä lomakkeella. Haastattelut järjestetään Helsingissä 13.1.2021.

Työ alkaa mahdollisimman pian sopimuksen mukaan.

Lisätietoja tehtävästä antaa Sininauhaliiton järjestöpäällikkö Asta Juntunen 050 382 7470 pe 11.12. klo 13-14.30 ja ma 21.12.klo 8-9.30.

Hae osaksi ammattitaitoista ja osaavaa työyhteisöä tehtävään, joka mahdollistaa yhteiskunnallisesti vaikuttavan tekemisen.