Kaksi naista katsoo eteen ylös samaan suuntaan

Sininauhaliitto ja Sininauhasäätiö eriyttävät hallintonsa

Sininauhaliitolla ja -säätiöllä on ensi vuodesta lähtien erilliset itsenäiset hallitukset. Uusissa Sininauhasäätiön säännöissä liiton ja säätiön yhteys puretaan kokonaan.

Asiasta päätti Sininauhasäätiön hallitus. Sininauhaliiton hallitus puolestaan antoi puoltavan lausuntonsa säätiön sääntöjen muuttamiselle. Liitolle tulee oma toiminnanjohtaja ja säätiölle oma toimitusjohtaja. Tavoite on, että liitolla ja säätiöllä on omat johtajansa viimeistään 1.1.2017 alkaen. Muutostilanteen vastuullinen henkilö on johtaja Aarne Kiviniemi.

Päätösten tavoitteena vahvistaa Sininauhaliiton ja Sininauhasäätiön perustehtävien toteuttamista. Liitto jatkaa valtakunnallisena ihmisarvon puolustajana ja syrjäytymisen asiantuntijana sekä jäsenyhteisöjensä palvelijana ja keskusliittona. Sininauhasäätiö keskittyy oman perustehtävänsä mukaisesti asunnottomuuden poistamiseen ja asumislähtöisten tuen antamiseen sekä palveluiden kehittämiseen.

Säätiö pyrkii jatkamaan hyvää läheistä työtä Sininauhaliiton jäsenyhteisöjen kanssa.

Hallitusten päätökset olivat pitkän prosessin, syvän analyysin ja selvitysten tulos.

Lisätietoja antaa johtaja Aarne Kiviniemi, puh. 050 522 3285