Kaksi naista katsoo eteen ylös samaan suuntaan

Sininauhaliitto nimesi uuden hallituksen - Leea Hiltunen jatkaa puheenjohtajana

Sininauhaliiton jäsenyhteisöpäivillä ja vuosikokouksessa Tuusulassa valittiin uudet luottamushenkilöt liiton hallitukseen vuosille 2017-2019.

Uuden hallituksen puheenjohtajaksi valittiin Leea Hiltunen (Rauman Seudun Katulähetys ry) ja hallituksen varsinaisiksi jäseniksi Vuokko Ahti (Vivo ry), uutena jäsenenä Erkki Keski-Lusa (Jyväskylän Katulähetys ry) ja Mari Tuomainen (Kirkkopalvelut ry) sekä varajäseneksi uutena Jyrki Myllärniemi (Espoon Diakoniasäätiö sr).

Hallituksessa jatkavat Usko Hintikka (Jyväskylän Katulähetys ry), Jarmo Kökkö (Helsingin Diakonissalaitos), Martti Nakari (Haminan Sininauha ry), Kristian Vilkman (Via Dia ry) ja Jouko Vuorenniemi (KAN ry).

Ulla-Maija Nikula ja Kari Lahti jäävät vapaaehtoisesti hallituksesta pois.

Projektipäällikkö Sirpa Pöllönen jatkaa hallituksessa henkilöstön edustajana.

– Haluamme hallituksena tukea vahvasti jäsenyhteisöjen kenttää: siellä tarvitaan lakiasiantuntemusta ja sote-asiantuntemusta, Leea Hiltunen sanoo.

– Seuraavan kahden vuoden aikana tärkeintä on lisätä jäsenyhteisöjen osallisuutta, tiedonjakamista. Sote-uudistus on kärjessä, Sininauhaliiton toiminnanjohtaja Teemu Tiensuu toteaa. Tiensuu esitteli liitotokokouksessa toimintasuunnitelman vuodelle 2017 sekä alustavan toimintasuunnitelman vuodelle 2018.

Sääntömääräisten  asioiden lisäksi päätettiin Helsingin Krämertintien kiinteistön myynnistä. Liiton kokous valtuutti Sininauhaliiton mymään kiinteistön ja ostamaan tuotoilla asuntoja välivuokrattavaksi jäsenyhteisöjen päihde- ja mielenterveysasiakkaille.

Kuvassa: Takarivissä Martti Nakari (vas.), Erkki Keski-Lusa ja Jyrki Myllärniemi, keskellä Kristian Vilkman, Leea Hiltunen ja Sirpa Pöllönen, edessä Jarmo Kökkö.