Ryhmä käsiä yhdessä

Sininauhaliitto on nyt Kansalaisareenan jäsen

Sininauhaliitto haluaa olla mukana varmistamassa, että tärkeä vapaaehtoistoiminta jatkuu järjestöissä myös tulevaisuudessa. Vapaaehtoistoiminnan toimintaedellytysten turvaamiseksi olemme nyt liittyneet osaksi Kansalaisareenaa.

Kansalaisareena on vapaaehtoistoiminnan yhteiskunnallinen vaikuttaja ja tekee vaikuttamistyötä parantaakseen vapaaehtoistoiminnan asemaa yhteiskunnallisessa päätöksenteossa.

Vapaaehtoistoiminnan arvoa ei voi mitata rahassa. Vapaaehtoistoiminta on Sininauhaliiton jäsenyhteisöille ja niiden kohtaamille vaikeissa elämäntilanteissa oleville ihmisille korvaamattoman arvokasta.

”Haluamme Kansalaisareenan jäsenyyden kautta olla mukana järjestöjen yhteisessä vaikuttamistoiminnassa vahvistamassa vapaaehtoistoiminnan mahdollisuuksia. Monissa Sininauhaliiton jäsenyhteisöissä toimivat vapaaehtoiset antavat aikaa ja välittämistä sekä luovat yhteisöllisyyttä. Lisäksi vapaaehtoistoiminta tarjoaa monille merkityksellistä tekemistä ja osallisuutta. Siksi onkin välttämätöntä, että vapaaehtoistoiminnan kehittämiseen ja toiminnan koordinointiin myönnetään rahoitusta”, toteaa Sininauhaliiton järjestöpäällikkö Susanna Kiuru.