Tule sinäkin neulomaan Sininauhaliiton villasukkaa, kaulaliinaa ja patalappua

Sinä neuloja, Sininauhaliitto on luonut oman patalapun, kaulaliinan ja villasukan.

Tule mukaan jakamaan lämpöä ja tekemään! Neulot tai kudot, Sininauhaliitto haastaa lähettämään lämpöä ja lahjoittamaan villasukkia, patalappuja ja kaulaliinoja. Ilahdutetaan ja jaetaan neuletöitä töissä, harrastuksissa, päiväkeskuksissa, ruoka-apupisteissä ja asumisyksiköissä.

Sininauhaliiton villasukkamalli on suunniteltu Pohjois-Karjalassa. ViaDia Outokumpu Oy:n Piia Hassinen ja Mervi Tolppanen suunnittelivat sukat syksyllä 2020 ja SenioriTalo Sirkkuset otti toimeksiannon tosissaan.

Sininauhaliiton neuletöihin tarvitset tumman- ja vaaleansinistä Novitan 7 veljestä lankaa.

Sininauhaliiton villasukkaohje

Sininauhaliiton kaulahuiviohje

Tarvitset 7 veljestä tummansinistä ja vaaleansinistä lankaa.

Sininauhaliiton patalappuohje

Tarvitset tumman- ja vaaleansinistä Novitan 7 veljestä lankaa.

Kerro ja kuvaa, miten puikot heiluvat, millaisia villasukkia, kaulahuiveja tai patalappuja syntyy ja kenelle ne annat!

Lähetä meille kuvia ja tarinoita villasukkien, kaulahuivien ja patalappujen saajista. Voit antaa lämpöisiä neuletöitä heille, joilla on vaikea elämäntilanne. Voit tehdä lahjoituksia Sininauhaliiton jäsenyhteisöille ympäri Suomen.

Me julkaisemme juttusi ja kuvasi Sininauhaliiton netti- ja Facebook-sivuilla, Instagramissa ja Twitterissä.

Neuletöiden yhteyshenkilöt

Jenny Karjalainen, järjestöavustaja, lokakuun loppuun