Mies kantaa olalla työkalulaatikkoa. Hän on varastossa.

Tuore TOIVO-lehti kysyy, kuka kelpaa töihin

Lehteen haastateltu Juha-Pekka Parkkonen pääsi kiinni työelämään työkokeilun ja palkkatukityöjakson kautta.

Sininauhaliiton tuoreen lehden teemana on työ. Ei riitä, että työntekijät joustavat, myös työn pitää joustaa, kirjoittaa Sininauhaliiton toiminnanjohtaja Pekka Lund pääkirjoituksessaan.

Kaikki eivät voi – eikä heidän tarvitse – tehdä täyttä työaikaa avoimilla työmarkkinoilla. Monelle sopii paremmin lyhennetty työaika ja/tai jollain lailla tuettu työ. Joustamattomat on/off -työmarkkinat sulkevat ulos valtavan määrän ihmisiä.

Lehdessä omasta polustaan työelämään kertoo Sininauhasäätiön työvalmentaja Juha-Pekka Parkkonen. Lassila&Tikanoja -yhtiön yhteiskuntasuhdejohtaja Jorma Mikkonen kertoo, miten heillä on palkattu osatyökykyisiä ihmisiä töihin.