Uusi opas julkaistu! Jaettu suru - kevyempi kantaa: opas päihdesensitiivistä surua kohtaavalle

Opas esittelee hyväksi koettuja tapoja ja käytännönläheisiä menetelmiä kohdata päihdekuoleman suru sensitiivisesti.

Jaettu suru – kevyempi kantaa (2020) esittelee hyväksi koettuja tapoja ja käytännönläheisiä menetelmiä kohdata päihdekuoleman suru.

Kansi: Oona Loman

Sininauhaliitto on julkaissut uuden oppaan. ”Jaettu suru – kevyempi kantaa: opas päihdesensitiivistä surua kohtaavalle” (2020) on tehty yhteistyössä päihdesensitiivisen surutyön verkoston kanssa, jotta yhä useampi ammattilainen saisi tukea ohjata päihdesensitiivisiä sururyhmiä, järjestää muistohetkiä ja päihteisiin kuolleiden muistotilaisuuksia.

Opas on syntynyt tarpeesta saada käytännön apua ja menetelmiä päihdekuoleman lähipiirissään kohdanneiden tukemiseen. Opas on tarkoitettu erityisesti järjestöjen ja seurakuntien työntekijöille sekä kaikille aiheesta kiinnostuneille.

Painettuna ja verkkoversiona julkaistu opas esittelee hyväksi koettuja tapoja ja käytännönläheisiä menetelmiä kohdata päihdekuoleman suru sensitiivisesti, surevan yksilöllistä kokemusta kunnioittaen.

Opas jatkaa Päihdekuolema ja vaiettu suru (2017) -julkaisun perinnettä murtaa päihdekuolemaan liittyvää stigmaa.

Tutustu oppaan verkkoversioon täällä >>

Tilaa kirja: