Kaksi naista katsoo eteen ylös samaan suuntaan

Vahvistamme yhdessä luottamusta tulevaan

Sininauhaliiton uusi nelivuotinen strategia on hyväksytty ja liiton kokous on valinnut Sininauhaliiton hallituksen uudet jäsenet. Sininauhaliiton visio on reilu yhteiskunta, jossa kaikki pääsevät osallisiksi yhteiskunnan myönteisestä kehityksestä.

Liiton kokous valitsi 20.4.2023 Sininauhaliiton hallitukseen jo aiemmin hallituksessa olleet Larissa Franz-Koiviston ja Janika Lindströmin. Uusiksi jäseniksi valittiin Anu Louhelainen, Pertti Saarela ja Erja Blomberg. Lisäksi hallituksessa jatkavat Satu Toivanen, Janne Rantala, Jarmo Kantonen, Rita Lepikko ja Jappe Vilponen.

Sininauhaliiton henkilöstön edustajana hallituksessa jatkavat luontolähtöisen toiminnan kehittäjä Minna Malin ja varahenkilönä lakimies Suvi-Sorja Kemppainen.

Hallitus valitsi puheenjohtajakseen Satu Toivasen ja varapuheenjohtajakseen Larissa Franz-Koiviston. Puheenjohtaja Satu Toivanen tiivistää Sininauhaliiton uuden nelivuotisen strategian:

Hymyilevä, polkkatukkainen nainen, jolla on kukallinen, v-aukkoinen pusero– Sininauhaliiton strategia on helposti luettava ja siitä saa selkeän käsityksen, mihin suuntaan liitto on menossa ja mitkä asiat ovat ”keskiössä” eli miksi keskusliittoa tarvitaan. Strategiassa on muistettu se tärkein eli ihminen, jonka takia teemme töitä. Hienoa on myös sanoitus reilusta yhteiskunnasta, jota kohti haluamme mennä ja jota tavoittelemme.

Puheenjohtaja toivoo, että jokainen hallituksen jäsen tuo oman osaamisensa ja kokemuksensa esiin, jotta hallitus voi avoimesti pohtia ja tehdä viisaita, liiton toimintaa tukevia päätöksiä.

Vakavahko, miltei siilitukkainen, silmälasipäinen, lyhytpartainen mies, jolla on ohut neule ja kauluspaita.Sininauhaliiton entinen hallituksen puheenjohtaja Ari Inkinen onnittelee Satu Toivasta:
– Nyt valittu aktiivinen, uudistuskykyinen ja vastuuntuntoinen porukka liiton hallituksessa saa paljon aikaiseksi ja on merkittävä tuki Sininauhaliiton työntekijöille. Järjestöjen toimintaympäristö on muutoksessa niin paikallisesti, alueellisesti kuin kansallisesti. Päätettävää siis riittää. Onneksi Sininauhaliitto on ketterä toimija, joka osaa uudistua uskollisena perustehtävälleen. Tsemppiä tehtävääsi!

Sininauhaliiton hallituksessa on kymmenen jäsentä, joista vuosittain viisi valitaan kahdeksi vuodeksi ja joista vuosittain viisi on erovuoroisia.

Sininauhaliiton strategia 2023–2026

Sininauhaliiton hallitus