ryhmä ihmisiä pitelee ringissä lego-hahmoja

Yhteisötyön osaajaksi – kansainvälistä yhteistyötä Tampereen ammattikorkeakoulun kanssa

Opiskelemaan tai hankekumppaniksi?

Suomalaisilla järjestöillä ja eri toimijoilla on monipuolista kansainvälistä kokemusta ja kehitettyjä toimintatapoja yhteisötyön toteuttamiseen. Voimme vahvistaa yhteisötyön osaamista ja kehittymistä, kun hyödynnämme kansainvälistä vuoropuhelua ja opimme toisiltamme.

Community Work and Multicultural Development – uusi kansainvälinen ylempi ammattikorkeatutkinto

Tampereen ammattikorkeakoulussa (TAMK) on alkamassa syksyllä 2022 uusi kansainvälinen, englanninkielinen ylempi ammattikorkeakoulututkinto Community Work and Multicultural Development.

Tutkinnossa on keskeistä edistää sosiaali-, kasvatus- ja yhteiskunnallisten alojen osaajien yhteisötyön ymmärrystä ja ekososiaalista sivistystä. Tutkinnon toteuttamisessa tehdään yhteistyötä International Blue Crossin (IBC) ja Sininauhaliiton kanssa, kun General Secretary Anne Babb ja IBC ovat yhtenä TAMKin kumppaneista koulutuksen toteuttamisessa.

Meille avautuu näkymiä kansainväliseen työhön ja yhteistyöhön sekä ymmärrämme myös kansainvälisen ja monikulttuurisen työn merkityksen suomalaisessa ympäristössämme.

Tutkinnon aikana tehdään sekä kotimaisia että kansainvälisiä kehittämisprojekteja, jotka palvelevat käytännön työtä ja oppimista.

Kutsumme organisaatiotasi hankeyhteistyöhön

Koulutuksen lisäksi Sininauhaliitto, IBC ja TAMK ovat lähdössä rakentamaan Euroopan Sosiaalirahaston ­­(ESR) ‑hanketta yhteisötyön kehittämiseksi Suomessa kansainvälistä kokemusta, tutkimusta ja hyviä käytäntöjä hyödyntäen.

Etsimme nyt hankkeeseen kumppaneita Sininauhaliiton jäsenyhteisökentältä:

Onko teidän järjestönne alueen toimija, jolla on jo jonkinlainen yhteisötalo (alueen päiväkeskus tai vastaava tila) ja alueellista yhteisöllisyyttä sekä halua kehittää työtä yhdessä verkostojen kanssa?

Voitte osallistua hankkeeseen seuraavilla vaihtoehtoisilla tavoilla:

1. varsinaisena hankepartnerina, jolla on oma hankehallinto, hankerooli ja budjetti (huom. ESR-hankkeen ohjeet)
  2. yhteistyökumppanina niin, että kehittämistoimia ja osaamisen vahvistamista rakennetaan organisaatiossasi
  3. monitoimijaisen osaamisverkoston jäsenenä tai aktiivisena toimijana.

Hankeyhteistyöstä kiinnostuneet:

• Lisätietoja haluavat ja hankkeeseen mukaan ilmoittautujat ottakaa yhteyttä sähköpostitse yliopettaja Päivi Heimoseen 31.1.2022 mennessä.

Community Work and Multicultural Development ‑koulutuksesta kiinnostuneet:

Päivi Heimonen
yliopettaja