istuva ihminen pitää kädessään iphone-älypuhelinta

Digiosallisuus – hyväosaisten etuoikeus vai ihan kaikkien asia?

Yhteiskunta on digitalisoitunut vauhdilla. Palvelut on rakennettu sähköisille alustoille ja asiointi edellyttää ihmiseltä taitoa, laitteita  ̶  ja usein myös tukea.

Sininauhaliiton Digiosallisuutta asunnottomille -hanke kertoo Mimmit koodaa -tapahtumassa, mitä on digitaalinen eriarvoisuus Suomessa ja miten sitä voi ehkäistä.

Aika: 1.10. klo 12-13
Paikka: Zoom-alusta
Ilmoittautuminen: Lue lisää Mimmit koodaa -sivuilta
Kenelle ja miksi: Mimmit koodaa -ohjelman aikuisille naisille suunnatut tapahtumat ja workshopit ovat olemassa, jotta rohkaisemme yhä useampaa naista oppimaan uutta ja jotta yhä useampi ymmärtää ohjelmistoalaa paremmin. Kaikki #MimmitKoodaa tapahtumat ovat maksuttomia ja niihin voi osallistua oman kiinnostuksen mukaisesti. Tule mukaan rohkeasti!

Älypuhelin ei ole luksustuote. Älypuhelin mahdollistaa monen asian hoitamisen viihteen käytöstä bussilippujen hankintaan ja viranomaislomakkeiden täyttämiseen. Yksi asunnoton asiakkaani totesi, että läppäriä on hankala käyttää julkisen vessan lattialla.

Mutta mitä jos laitteet puuttuu, taidot ontuu ja tukeakaan ei saada?