Puunoksa vesistön edessä

Hyvinvointia sinulle, joka olet menettänyt läheisesi päihteille

Onko läheisesi menehtynyt päihteisiin? Tarvitsetko arjen keskelle päivää, joka on vain sinua varten? Kaipaatko hyvinvointia arkeesi? Kaipaatko ammatillisesti ohjattua vertaiskeskustelua?

Aika: lauantai 7.5 klo 9-16.
Paikka: Skatan tila, Helsingin Uutela. Uutelantie 30, 00990 Helsinki.
Ilmoittautuminen: 15.4 mennessä tästä linkistä.

Tapahtuma on maksuton.
Pidämme tutustumishaastattelun kaikkien ilmoittautujien kanssa.

Tervetuloa viettämään hyvinvointipäivää. Ammatillisesti ohjatussa vertaisten kanssa vietetyssä hyvinvointipäivässä on mahdollisuus kuunnella, mitä itselle ja tunteille kuuluu sekä muistella lempeästi itselle rakasta ihmistä. Lisäksi päivän tarkoitus on tuottaa hyvinvointikokemuksia mielekkään tekemisen kautta.

Hyvinvointi-päivän aikana voit puhua avoimesti läheisesi päihteiden käytöstä, päihdekuolemasta sekä omista tunteistasi ja kokemuksistasi. Päihteiden vuoksi kuollut ihminen on käyttänyt haitallisesti päihteitä, vaikka virallinen kuolinsyy olisikin joku muu kuin päihteet. Jokainen ihminen on kuitenkin arvokas juuri sellaisenaan ja jokaisen elämä on muistamisen arvoinen. Suositeltavaa on, että rakkaan ihmisen kuolemasta on kulunut vähintään puoli vuotta.

Skatan tila sijaitsee meren läheisyydessä, luonnon helmassa, Helsingin Uutelassa. Hyödynnämme tilan puitteitta ja juomme kodassa nokipannukahvit, grillaamme makkaraa, syömme hyvin ja tutustumme lähiympäristöön toiminnallisen luontoreitin yhteydessä. Yhdessä tekeminen suuntaa tulevaisuuteen ja toivoon.

Hyvinvointipäivä toteutetaan Sininauhaliiton ja Tapiolan seurakunnan yhteistyönä. Hyvinvointipäivän ohjaavat Sininauhaliiton läheistyön kehittäjä Emma Häkkinen sekä Tapiolan seurakunnasta diakonissa Merita Hietanen.

Lisäksi mukana toiminnassa Malmin seurakunnasta pappi, vertaissovittelija -ohjaaja Markus Kopperoinen, jolla on pitkä kokemus surevien kohtaamisesta ja sururyhmien ohjaamisesta. Sininauhaliiton Vihreän veräjän työntekijät Minna Malin ja Miia Hesse järjestävät päivän aikana luontolähtöistä toimintaa.

Kuljetusta Skatan -tilalle ei ole erikseen järjestetty. Jos sinulla on haasteita kuljetuksen suhteen, kerro siitä haastattelun yhteydessä. Skatan tila ei ole esteetön ympäristö.

Tapahtuman lisäksi tietoa läheiskysymyksistä saat uusilta verkkosivuiltamme: www.kuivinjaloin.fi

Kysy lisää:

Emma Häkkinen, 044 491 5499                                  Merita Hietanen, 040 531 1009

emma.hakkinen@sininauha.fi                                     merita.hietanen@evl.fi

Artikkelikuva: NickyPe, Pixabay