Jäsenjärjestöpäivät ja Liiton kokous Helsingissä

Sininauhaliiton ja sen jäsenjärjestöjen suurin yhteinen vuosittainen tapahtuma tulee jälleen!

Tänä vuonna Jäsenjärjestöpäivillä kuullaan puheenvuoroja lähimmäisenrakkaudesta yhteiskunnan voimavarana, hyvinvoinnista ja huono-osaisuudesta tulevaisuudessa sekä järjestökentän vahvuuksista.

Kehitämme osaamistamme muun muassa viestinnän, arvioinnin, työllistämistoiminnan ja vapaaehtoistyön saralla, sekä pohdimme hengellisen työn ja ruoka-avun tulevaisuutta. Vierailevat puheenvuorot kuulemme kansanedustaja ja kristillisdemokraattisen puolueen puheenjohtaja Sari Essayahilta, erityisasiantuntija ja dosentti Sakari Kainulaiselta DIAKista sekä tulevaisuustutkija Ilkka Halavalta. Lisäksi tapahtumassa kuullaan sosiaali- ja terveysministeri Hanna Sarkkisen videotervehdys.

Aika:  26.–27.4.2022
Paikka: Messukeskus (saapuminen: Messukeskus Siipi/HolidayInn Helsinki -hotellin sisäänkäynti), Rautatieläisenkatu 3, 00520 Helsinki, tulo-ohjeet>>

Osaa ohjelmasta voi seurata etäyhteyksin: (Osallistumislinkki toimitetaan ilmoittautuneille lähempänä ajankohtaa)

• 26.4. Uusia ideoita vertaisryhmätoimintaan Saksasta
  • 27.4. Juhlaseminaaria ja liiton kokousta voi seurata etäyhteyksin, mutta virallinen osallistuminen liiton kokoukseen, esimerkiksi puheenvuorojen pitäminen tai äänestäminen, on mahdollista vain paikan päällä.

Ilmoittautuminen (pakollinen): viimeistään 25.4. klo 16.00 mennessä tämän linkin kautta>>

Tulosta tästä Jäsenjärjestöpäivien ohjelma (PDF)

Tiistai 26.4.

klo 12.00 Aloitus

klo 12–13.30 Kaksi rinnakkaista tapahtumaa:

Vetovoimainen vapaaehtoistoiminta – vapaaehtoisten johtamisen hyviä käytäntöjä
Heidi Eriksson, Sininauhaliitto, Sirpa Palokangas ja Siiri Pakkala, Sininauhasäätiö

Haluatko parantaa asiakkaidenne mahdollisuuksia työelämään?
Valo-valmennus, tekemällä oppien ammatillista kouluttautumista

Rebekka Ylen, Rauman seudun katulähetys, Jaana Joutsiluoma, Sininauhaliitto
Onnistunut polku kohti työllistymisen palveluita, työllistymispolun alkuvaihde tavoitteelliseksi palvelumuotoilun avulla
Tuija Rantala, Sininauhasäätiö, Jaana Joutsiluoma ja Anne Hyyrynen Sininauhaliitto

klo 13.30–14.00 Kahvitauko kahvitorilla

klo 14–16.00 Kaksi rinnakkaista tapahtumaa:

Uusia ideoita vertaisryhmätoimintaan Saksasta
Blue Cross Germany -järjestö jakaa toimintatapojaan etäyhteyksin. Tilaisuus tulkataan suomeksi.
Marja Vuorinen ja Tuomo Salovuori, Sininauhaliitto, Anne Babb, International Blue Cross

Enemmän kuin ruokaa – Sininauhaliike ja ruoka-aputyö tulevaisuudessa
Pekka Lund, Sininauhaliitto

klo 16.15–17.45 Kaksi rinnakkaista tapahtumaa:

Hengellisen työn tulevaisuus järjestötyössä?
Yhteistä pohdintaa siitä, mikä on hengellisen työn paikka tulevina vuosina. Miten sanoitamme hengellisen työn perusteita ja oikeutusta? Miten hengellisyys muuttuu ja miten se vaikuttaa omaan työhömme? Mitä uusia tapoja välittää kristillistä uskoa voisimme löytää?
Tuomo Salovuori, Sininauhaliitto

Palvelutuotanto järjestöissä – voisiko teidän järjestönne toimia palveluntuottajana?
Tule kuulemaan ja keskustelemaan, miten esimerkiksi tulevat hyvinvointialueet vaikuttavat järjestöjen toimintaan ja palveluihin.
Miikka-Pekka Rautiainen ja Anne Hyyrynen, Sininauhaliitto

klo 18–19.30 Illallinen (omakustanteinen/ennakkoilmoittautuminen)

klo 19.30–20.00 Iltahartaus

Lisäksi: klo 12–18 Jäsenjärjestöjen digimurheiden jättöpaikka: Tule digipisteelle juttelemaan järjestösi digimurheista. Paikan päällä voit saada pika-apua pieniin pulmiin ja voit myös jättää yhteydenottopyynnön.

Keskiviikko 27.4.

klo 9–10.15: kaksi rinnakkaista tapahtumaa: Viestintäklinikka ja Arviointiklinikka.

Klinikoilla käsitellään osallistujien kysymyksiä ja jaetaan osaamista. Klinikoihin liittyy vapaaehtoinen ennakkotehtävä.

Viestintäklinikka keskittyy siihen, miten voi tehdä paikallista mediayhteistyötä, ja sen vetäjänä toimii Sininauhaliiton viestintäpäällikkö Anna-Liisa Karhula.
Arviointiklinikka keskittyy toiminnan tuloksellisuuden arvioimiseen ja osoittamiseen, ja sen vetäjänä toimii Sininauhaliiton arviointipäällikkö Nina K. Hietakangas.

klo 10.15–10.30 Kahvitauko kahvitorilla

klo 10.30–12.00 Juhlaseminaari

klo 10.30–10.40 Sosiaali- ja terveysministeri Hanna Sarkkisen videotervehdys

klo 10.40–11.20 Kansanedustaja, puolueen puheenjohtaja, kd., Sari Essayah: Lähimmäisenrakkaus yhteiskuntaa kannattelevana voimavarana

klo 11.20–12 Erityisasiantuntija, dosentti Sakari Kainulainen, DIAK: Hyvinvointi ja huono-osaisuus tänään ja huomenna

klo 12–13.00 Buffet-lounas ravintolassa (omakustanteinen/ennakkoilmoittautuminen)

klo 13–13.45 Juhlaseminaari jatkuu

klo 13–13.45 Tulevaisuustutkija Ilkka Halava: Vedenjakajan tällä puolen: järjestökentän olemus ja valmiudet

klo 13.45–14.00 Kahvitauko kahvitorilla

klo 14 Liiton kokous

Tapahtuman lisätiedot

susanna.kiuru@sininauha.fi, puh. 044 361 3587
tai
nina.hagman@sininauha.fi, puh. 050 590 9339.

Lisäksi päivien aikana voit piipahtaa Sininauhaliiton uudella toimistolla, osoitteessa Pasilanraitio 5, 2. krs.