Lintuaura talvisessa maisemassa, järven päällä.

Kokemusasiantuntijan hyvinvoinnin tukeminen järjestötyössä

Aiheena on kokemusasiantuntijoiden hyvinvoinnin tukeminen. Millaiset käytännöt tukevat riippuvuudesta toipuvien kasvua kokemusasiantuntijoina. Miten rajata oman kokemukseni jakamista? Miten turvata itsensä hoitamisen jatkuminen ja oma jaksaminen?

Milloin:  torstai 11.4 klo 14.00 – 16.00
Missä:  etätilaisuus, Teams

Kenelle: järjestöjen ja seurakuntien työntekijät, vapaaehtoistyöntekijät ja kokemusasiantuntijat

Webinaarissa pohdimme, millaiset käytännöt tukevat riippuvuudesta toipuvien kasvua kokemusasiantuntijoina. Miten rajata oman kokemuksen jakamista? Miten turvata itsensä hoitamisen jatkuminen ja oma jaksaminen? Miten suhtaudutaan retkahduksiin? Miten hengellisyys liittyy tähän kaikkeen ja miten se voi olla voimavara toipumisessa? Millaisia verkostoja on tarjolla?

Sininauhan kentän yksi ominaispiirteistä on kokemusasiantuntijoiden vahva panos työssä. Riippuvuudesta toipuvat henkilöt ansaitsevat hyvää huolenpitoa ja tukea, sillä elämän kääntyessä aivan uusille urille ihminen joutuu omaksumaan monia täysin uusia toimintatapoja.  Hengellisyys liittyy usein toipumiseen ja tuo siihen omat kysymyksensä.

Webinaarissa keskustelun virittäjinä on kokeneita kokemusasiantuntijoita ja päihdetyön ammattilaisia. Puhujatiedot täydentyvät helmikuussa. Webinaari on maksuton.

Ilmoittautuminen: ilmoittaudu mukaan 10.4. mennessä: Pääset ilmoittautumaan tämän linkin kautta>>
Lähetämme Teams-osallistumislinkin ilmoittautuneille webinaaritilaisuutta edeltävänä päivänä.

Lisätiedot: Sininauhaliiton hengellisen työn kehittäjä Tuomo Salovuori tuomo.salovuori@sininauha.fi  puh. 040 581 8244

Järjestäjä: Sininauhaliiton jäsenjärjestöpalvelut