Kaksi nuorehkoa henkilöä pitävät kahvikuppeja läheikkäin ulkoterassilla.

Läheisten ilta: Kokemusasiantuntijoiden tarinoita ja näkökulmia toipumiseen -etätilaisuus

Kuormittaako sinun läheisen ihmisen päihteiden käyttö arkeasi? Etänä pidettävässä Läheistenillassa kokemusasiantuntijat keskustelevat aiheesta.

Läheistenillassa  ääneen pääsevät kokemusasiantuntijat. Kuulemme sekä päihderiippuvuudesta toipuvan että läheisen ajatuksia toipumisesta, tuesta ja hyvinvoinnin rakentumisesta.

Milloin & Missä: keskiviikkona 20.3. kello 17.30-19.00, Youtube-kanavalla
Kenelle? Läheistenilta on suunnattu päihteitä haitallisesti käyttävän läheisille.

Tilaisuutta luotsaa Sininauhaliiton läheistyön kehittäjä Irene Komu.  Keskustelemassa on kaksi kokemusasiantuntijaa: päihderiippuvuudesta toipuva kokemusasiantuntija Saara-Eliisa sekä vanhemman näkökulmaa valottava kokemusasiantuntija Sirpa. Voit osallistua keskusteluun lähettämällä kysymyksiä etukäteen sekä illan aikana kysymyksiä ja kommentteja youtuben chat-toiminnon kautta.

Vertaisten kokemukset ja toipumistarinat ovat päihteitä haitallisesti käyttävien ihmisten läheisille arvokkaita. Kokemusasiantuntijoiden tarinoista voi saada uusia näkökulmia ja toivoa omaan elämäntilanteeseen. Kokemusasiantuntijoiden kertomusten kautta voi myös paremmin ymmärtää päihdesairauden luonnetta sekä läheisten tilannetta.

Ilmoittautuminen ja videolinkki

👉 Ilmoittaudu mukaan 20.3. klo 12 mennessä täällä (ilmoittautumislinkki). Ilmoittautumisen yhteydessä voit lähettää teemaan liittyviä kysymyksiä nimettömänä.

👉 Voit seurata tilaisuutta Youtube-linkistä (ilman ennakkolilmoittautumista).

Järjestämme maaliskuussa myös Parisuhdekeskus Katajan kanssa maksuttoman webinaarin Päihderiippuvuus, parisuhde ja luottamus 26.3. kello 17.30 – 19.00. Ilmoittaudu mukaan (linkki).

Järjestäjä: Sininauhaliiton läheistyö. Siirry läheistyön Kuivin jaloin -verkkosivuille.