Mielenterveyden ensiapu® 1 -koulutus 1.-29.3.2022 verkossa

Mielenterveyden ensiapu® 1 -koulutuksessa saa tutkittua tietoa mielenterveydestä ja siihen vaikuttavista tekijöistä ja pääsee harjoittelemaan mielenterveystaitoja. Koulutus tarjoaa mahdollisuuden pohtia omaa ja läheisten mielen hyvinvointia sekä sitä miten mielenterveyttä voi vahvistaa.

Mielenterveys on osa kokonaisterveyttämme, josta pitää huolehtia kuten muustakin terveydestä. Hyvä mielenterveys lisää hyvinvointiamme ja auttaa meitä selviytymään elämään kuuluvista vaikeuksista

Aika:  1.3.-29.3.2022, viitenä tiistaina peräkkäin klo 16.30-18.
Paikka: Teams-sovellus (Office 365:n tiimiyhteistyön keskus)
Ilmoittautuminen: Koulutus täynnä. Kysy vapautuvia paikkoja heidi.eriksson@sininauha.fi  tai ilmoittaudu jonoon seuraavaan toteutukseen. Järjestämme koulutuksia tarpeen ja kysynnän mukaan.

Mielenterveyden ensiapu® 1 -koulutuksessa saa tutkittua tietoa mielenterveydestä ja siihen vaikuttavista tekijöistä ja pääsee harjoittelemaan mielenterveystaitoja. Koulutus tarjoaa mahdollisuuden pohtia omaa ja läheisten mielen hyvinvointia sekä sitä miten mielenterveyttä voi vahvistaa.

Koulutus on tarkoitettu ensisijaisesti Sininauhaliiton jäsenyhteisöjen ja seurakuntien työntekijöille ja vapaaehtoisille. Koulutus toteutuu minimissään kuudella osallistujalla. Saat vahvistuksen osallistumisesta sähköpostiisi.

Koulutuksessa käsiteltävät teemat:

• Mielenterveys on osa hyvinvointia ja terveyttä (1.3.2022)
  • Tunnetaidot (8.3.2022)
  • Elämän monet kriisit (15.3.2022)
  • Ihmissuhteet ja vuorovaikutus (22.3.2022)
  • Mielenterveys ja arjen taidot (29.3.2022)

Koulutuksesta saa todistuksen, jonka edellytys on osallistuminen kaikkiin kertoihin. Koulutuspäivien välissä tehdään itsenäisesti annettuja tehtäviä, jotka tulee olla tehtynä aina ennen seuraavaa kertaa. Koulutuksen kokonaisuudeksi muodostuu siten 7,5 tunnin verkkotapaamisten ja tehtävien kanssa yhteensä 14 tuntia. Peruskoulutuksen jälkeen on mahdollista hakea MTEA1-ohjaajakoulutukseen.

Koulutus maksaa 40€. Maksu sisältää osallistumistodistuksen ja aiheeseen liittyvän kirjan.

Ohjaajana toimii Sininauhaliiton suunnittelija ja MTEA1-ohjaaja Heidi Eriksson

Yhteystiedot: