puhelinpylväs, josta lähtee paljon puhelinlankoja

Mitä kriisiviestintäsuunnitelmassa pitää olla?

Kriisiviestintäkoulutus Sininauhaliiton jäsenyhteisöjen toiminnasta ja viestinnästä vastaaville. Ei jos, vaan KUN kriisi kohtaa.

Aika: Torstai 23.3.23 klo 9.30–11.30
Paikka: Teams-alusta
Teema: Kriisiviestintäsuunnitelman laatiminen oman yhteisön tarpeiden mukaan
Ilmoittautuminen: Ilmoittautuminen tästä linkistä ke 22.3.23 mennessä
Kenelle: Sininauhaliiton jäsenyhteisöjen toiminnasta ja viestinnästä vastaaville

OHJELMASSA

Mitä kriisejä on aiemmin tapahtunut? Miksi ne tapahtuivat? Miten toimittiin ja mitä opittiin?

Mitä kriisejä voi olla odotettavissa (työntekijät, asiakkaat, palvelut, lakimuutokset, logistiikka, talous, luonnonmullistus, alihankkija, sosiaalinen media jne.)?

Kriisiviestinnän suunnitelman päivitys

• avainhenkilöt, yhteystiedot, vastuut
  • toimintametodit, aikataulut
  • mediakontaktit
  • sisäinen viestintä
  • ulkoinen viestintä (suuri yleisö, asiakkaat, asiantuntijat, viranomaiset, media]
  • viestintäkanavat sidosryhmien mukaan (tiedotteet, infokirjeet, kasvokkaisviestintä, verkkoviestintä, sosiaalinen media jne.)

Kriisien harjoittelu (tulipalo, ruokamyrkytys, huono asiakaskokemus leviää sosiaalisessa mediassa, johtohenkilö liikenneonnettomuudessa yms.)

Anna-Liisa Karhula
Sininauhaliiton viestintäpäällikkö