Ohita valikko
puhelinpylväs, josta lähtee paljon puhelinlankoja

Mitä kriisiviestintäsuunnitelmassa pitää olla

Ei jos, vaan KUN kriisi kohtaa
JAA

Aika: keskiviikko 17.11.2021 klo 13–15
Paikka: Teams
Teema: Kriisiviestintäsuunnitelman laatiminen oman yhteisön tarpeiden mukaan
Ilmoittautuminen: Ilmoittautuminen aukeaa lokakuussa
Kenelle: Sininauhaliiton jäsenyhteisöjen toiminnasta ja viestinnästä vastaaville

OHJELMASSA

Mitä kriisejä on aiemmin tapahtunut? Miksi ne tapahtuivat? Miten toimittiin ja mitä opittiin?

Mitä kriisejä voi olla odotettavissa (työntekijät, asiakkaat, palvelut, lakimuutokset, logistiikka, talous, luonnonmullistus, alihankkija, sosiaalinen media jne.)?

Kriisiviestinnän suunnitelman päivitys

  • avainhenkilöt, yhteystiedot, vastuut
  • toimintametodit, aikataulut
  • mediakontaktit
  • sisäinen viestintä
  • ulkoinen viestintä (suuri yleisö, asiakkaat, asiantuntijat, viranomaiset, media]
  • viestintäkanavat sidosryhmien mukaan (tiedotteet, infokirjeet, kasvokkaisviestintä, verkkoviestintä, sosiaalinen media jne.)

Kriisien harjoittelu (tulipalo, ruokamyrkytys, huono asiakaskokemus leviää sosiaalisessa mediassa, johtohenkilö liikenneonnettomuudessa yms.)

Lisätietoja

Anna-Liisa Karhula
Sininauhaliiton viestintäpäällikkö
puh. 040 768 4528
anna-liisa.karhula@sininauha.fi

 

KUVA Andrew Martin / Pixabay