Oranssi tausta, jossa sydämen muotoisia palapelin palapelin palasia ja Palasista eteenpäin -logo

Palaset-juhlaseminaari – Tule juhlistamaan ja oppimaan uutta Palaset-mallista!

Nelivuotisen hankkeen aikana huumeita käyttävien nuorten perheille suunnattu Palaset-malli on saanut muotonsa, siirtynyt osaksi monien ammattilaisten palveluvalikoimaa ja tarjonnut tukea lukuisille perheille kriisitilanteen keskellä. Nyt on aika juhlia!

Palaset-juhlaseminaari tuo palasen iloa harmaan marraskuun keskelle!

Huom! Ilmoittautuminen tilaisuuteen on päättynyt.

Sininauhaliiton ja Irti Huumeista ry:n yhdessä kehittämä Palaset-malli on tarjonnut helpotusta useille perheille nuoren huumeidenkäytön aiheuttaman kriisin keskellä. Olemme kouluttaneet jo lukuisia sotealan ammattilaisia mallin käyttöön. Nyt on aika juhlistaa Palaset-mallia, ja kutsumme mukaan kaikki mallin parissa työskennelleet, Palaset-työskentelyyn osallistuneet läheiset sekä kaikki aiheesta kiinnostuneet.

Aika: Torstai 17.11. klo 17.30-20
Paikka: Sininauhaliiton toimisto, Pasilanraitio 5, 2. krs, Helsinki
Kenelle: Palaset-mallin koulutuksen käyneet, Palaset-työskentelyyn osallistuneet läheiset sekä kaikki aiheesta kiinnostuneet
Ilmoittautuminen: Ilmoittaudu mukaan tämän linkin kautta.
Voit ilmoittautua seuraamaan puheenvuoroja myös etänä klo 18-19.30. Puheenvuorot striimataan Teams-alustalla. Linkki etäosallistujille lähetetään viimeistään edellisenä päivänä.

Juhlassa tarjoillaan pientä naposteltavaa sekä kakkukahvit.

Palaset-juhlaseminaarissa kuulemme huumeita käyttävien nuorten läheisten kokemuksia Palaset-mallin mukaisesta työskentelystä. Läheisten kokemuksista kertoo aiheesta gradututkielman tehnyt Katja Ruohonen. Ammattilaisten näkökulmaa Palaset-mallin käytöstä tilaisuudessa jakavat puheenvuorossaan osuuskunta Kantamoisen Sirpa Mäkinen ja Jonna Henriksson.

Tilaisuuden ohjelma

17.30 Tervetuloa – pientä purtavaa ja alkujutustelua

18.00 Alkusanat ja Palaset tänään (Emilia Puistovirta ja Tiina Haajanen)

18.15 Ensiapua perheille – täältä lähdettiin (Anu Kivistö ja Sanna Tanskanen)

18.30 Läheisten kokemuksia Palaset-työskentelystä (Katja Ruohonen)

19.00 Palaset osana päihdeperhekuntoutusta (Sirpa Mäkinen ja Jonna Henriksson)

19.30 Loppusanat ja kakkukahvit (Marja Vuorinen, Sininauhaliitto ja Mira Reponen, Irti Huumeista ry)

Lämpimästi tervetuloa kilauttelemaan kahvikuppeja kanssamme sekä jakamaan kokemuksia ja ilonaiheita!