Oranssi tausta, jossa sydämen muotoisia palapelin palapelin palasia ja Palasista eteenpäin -logo

Palaset-koulutus huumeita käyttävän nuoren läheisiä työssään kohtaaville

Sosiaali-, terveys- tai kasvatusalan ammattilaisille suunnattu menetelmäkoulutus verkossa. Koulutuksen avulla saat valmiuksia läheisten tukemiseen monipuolisen Palaset-menetelmän avulla.

Mikä: Työmenetelmä läheisen tukemiseksi nuoren huumeidenkäytön aiheuttamassa kriisissä

Kenelle: Sosiaali-, terveys- ja kasvatusalan koulutetut ammattilaiset, jotka kohtaavat työssään huumeita käyttävän nuoren läheisiä

Milloin: 30.8, 20.9, 11.10 klo 12–16 ja jatkotapaaminen 8.11 klo 12–14.

HUOM! KOULUTUKSEN OSALLISTUJAMÄÄRÄ ON TÄYNNÄ.

Paikka: Verkkoalusta Howspace
Hinta: Maksuton

Sininauhaliitto kouluttaa ammattilaisia Palaset-mallin käyttöön jälleen syksyllä 2023. Koulutuksissa perehdytään Palaset-työmenetelmään, joka sisältää perhekeskeisiä tapaamisia, vertaistukiryhmän sekä läheisiä tukevan itseapuoppaan.

Malli on ratkaisukeskeinen, eteenpäin suuntaava, toivoa antava ja sitä voi hyödyntää myös laajemmin läheisten kohtaamisissa. Osallistujat voivat hyödyntää koulutuksessa oman työnsä asiakaskokemuksia.

Koulutus järjestetään kolmena iltapäivänä, tapaamisten kesto on neljä tuntia. Koulutukseen kuuluu ennakko- ja välitehtäviä. Kokonaisuuteen kuuluu lisäksi 2 tuntia kestävä jatkotapaaminen. Koulutuksessa käytetään vuorovaikutteisia menetelmiä ja koulutus järjestetään verkkoalustalla, joten kamera ja mikrofoni ovat välttämättömiä.

Huomioithan, että suorittaaksesi koulutuksen, sinulla tulee olla sosiaali- ja terveys- tai kasvatusalan koulutus sekä työkokemusta. Osallistuminen edellyttää sitoutumista, kaikissa tapaamissa on läsnäolovelvoite.

Osallistujat saavat tarvittaessa yksilöllistä tukea työmenetelmän käyttöönottoon. Koulutuksen jälkeen on mahdollista liittyä Palaset-mallin osaajaverkostoon.

Lisätietoja koulutuksesta:

Tiina Haajanen