Palapelin kuvia maalattuna seinään

Palaset-mallin koulutus työssään huumeita käyttävän nuoren läheisiä kohtaavalle verkossa (3 x 3,5 t)

Ilmainen koulutus sosiaali- ja terveysalan ammattilaisille, jotka työskentelevät huumeita kokeilevan tai käyttävän nuoren läheisten kanssa. Kesto 3 x 3,5 tuntia iltapäivisin.

Palaset-malli on työmenetelmä, joka on kehitetty työssään huumeidenkäyttäjän läheisiä kohtaaville sosiaali- ja terveys- sekä kasvatusalan ammattilaisille. Järjestämme tänä keväänä kolme ryhmää, joissa ammattilaisia perehdytetään mallin käyttöön omassa työssä.

Mikä: Työmenetelmä läheisen tukemiseksi nuoren huumeidenkäytön nostattamassa kriisissä
Kenelle:
Sosiaali- ja terveys- sekä kasvatusalan koulutetut ammattilaiset, jotka kohtaavat työssään huumeita käyttävän nuoren läheisiä
Milloin:
(valitse yksi ryhmistä)
Kevät 1
5.4.,3.5. ja 7.6. klo 12-15.30, hae koulutukseen tämän linkin kautta 4.3. mennessä.
Kevät 2
12.4., 17.5. ja 9.6. klo 12-15.30, hae koulutukseen tämän linkin kautta 11.3. mennessä.
Kevät 3
19.4., 24.5. ja 14.6. klo 12-15.30, hae koulutukseen tämän linkin kautta 18.3. mennessä.
Paikka: Verkkoalusta
Hinta: Maksuton

Sininauhaliitto ja Irti Huumeista ry kouluttavat ammattilaisia Palaset-mallin käyttöön jälleen keväällä 2022.  Koulutuksissa käydään läpi Palaset-mallia, joka on kehitetty työmenetelmäksi ammattilaisille tukemaan läheisiä nuoren huumeiden käytön synnyttämässä kriisissä. Malliin kuuluu läheisiä tukeva itseapuopas, perhekeskeiset tapaamiset ja vertaistukiryhmä.

Lue lisää Sininauhaliiton ja Irti Huumeista ry:n kehittämästä Palaset-mallista.

Malli on ratkaisukeskeinen, eteenpäin suuntaava ja toivoa antava ja sitä voi hyödyntää myös laajemmin läheisten kohtaamisissa. Osallistujien on mahdollista käyttää koulutuksessa omassa työssään kohtaamia asiakasesimerkkejä.

Koulutus järjestetään kolmena iltapäivänä. Kunkin koulutusosion pituus on 3,5 tuntia. Lisäksi koulutukseen kuuluu yksi myöhemmin järjestettävä jatkotapaaminen. Osallistujat saavat yksilöllistä tukea työmenetelmän käyttöönottoon.

Koulutuksen jälkeen on mahdollista liittyä Palaset-mallin koulutuksen käyneiden verkostoon. Koulutuksessa käytetään vuorovaikutteisia menetelmiä – koulutus järjestetään verkkoalustalla, joten kamera ja mikrofoni ovat välttämättömiä.

Huomioithan, että suorittaaksesi koulutuksen, sinulla tulee olla sosiaali- ja terveys- tai kasvatusalan koulutus ja työkokemusta. Koulutukseen kuuluu ennakko- ja välitehtäviä. Tapaamisissa on läsnäolovelvoite.

Lisätietoja koulutuksesta:

Emilia Puistovirta