Työkaluja riippuu seinällä

Palkkatuki uudistuu – Sininauhaliiton ja SOSTEn keskustelutilaisuus työllistämisen toimijoille

Sininauhaliitto ja SOSTE järjestävät keskustelutilaisuuden lausunnolle tulevasta palkkatukiuudistuksesta.

HUOM! Ajankohta on muuttunut – uusi ajankohta on ke 20.4 klo 13-14.30

Hallituksen esitys palkkatukiuudistuksesta on tulossa lausunnoille maaliskuussa. Tule keskustelemaan, mitä uudistus merkitsee järjestöjen ja erityisesti heikommassa työmarkkina-asemassa olevien kannalta.

Uudistuksen myötä palkkatukeen ollaan tekemässä merkittäviä muutoksia. Kolmannen sektorin palkkatukeen (100 % tuki) ollaan tekemässä ainakin valtiontukisääntelyn mukaisia muutoksia. Sääntely sisältää hyvin suuren riskin siihen, että 100 % palkkatukityöllistyminen tulee merkittävästi vähenemään, jolloin kaikkein heikoimmassa työllistymisen asemassa olevien työllistymisen tuen saantia ja eteneminen työllistymisen poluilla heikkenee.

Palkkatukiuudistusta koskeva hallituksen esitys on tarkoitus antaa eduskunnalle syksyllä 2022 ja uudistuksen on suunniteltu tulevan voimaan vuoden 2023 alusta.

Aika: keskiviikkona 20.4.2022 klo 13-14.30
Paikka: Teams (saat linkin ilmoittautumisen yhteydessä)
Kenelle: Sininauhaliiton jäsenyhteisöt, työllistämisen toimijat

Tilaisuus on maksuton.

Ilmoittautuminen: tästä 13.4.2022 mennessä.

Jaana Joutsiluoma
suunnittelija