valkovuokkokuva

Pilke- ja Palaset koulutus Pohjois-Savon hyvinvointialueella

Sininauhaliitto tarjoaa Pohjois-Savon sote- ja kasvatusalan työntekijöille mahdollisuuden osallistua koulutuksellisiin työpajatyöskentelyihin. Teemoina ovat ikääntyneiden päihdetyö ja päihteidenkäyttäjien läheisten kohtaaminen.

Milloin: 28.5.2024
Missä: Kuopion yliopistollinen sairaalan tiloissa (KYS)
Kenelle: Pohjois-Savon sote- ja kasvatusalan työntekijät, seurakuntien ja järjestöjen työntekijät
Ilmoittautuminen:
Ilmoittaudu mukaan tämän linkin kautta 14.5.2024 mennessä.

Palaset-työpaja järjestetään klo 8.30–11.00.

Kouluttajat Anna-Leena ja Tiina kuvassa.
Sininauhaliiton kehittäjät Anna-Leena Nikula (vas.) ja Tiina Haajanen.

Palaset-työmenetelmä tarjoaa tukea läheiselle, jonka nuori on kokeillut tai alkanut käyttää huumeita. Työpajassa käsittelemme Palaset-työmenetelmää, erityisesti kriisin ja selviytymiskeinojen kautta. Kouluttajana toimii läheistyön kehittäjä Tiina Haajanen. Lisää Palaset-työmenetelmästä voit lukeä täältä

Pilke-työpaja järjestetään klo 13–15.30.
Pilke®-toiminta tarjoaa vertaistuellista ammatillisesti ohjattua ryhmätoimintaa ikääntyneille, joilla on tai on ollut päihdeongelmia. Työpajassa tutustumme Pilke-toimintamalliin, päihteidenkäytön puheeksi ottoon sekä erilaisiin avun ja tuen muotoihin. Kouluttajana toimii ikääntyneiden päihdetyön kehittäjä Anna-Leena Nikula. Lisää-Pilkkeestä voit lukea täältä

Koulutuksiin mahtuu 30 osallistujaa ja koulutus toteutuu, mikäli osallistujia on vähintään kuusi. Koulutus järjestetään Kuopion yliopistollisen sairaalan tiloissa ja sisältää materiaalit sekä kahvitarjoilun.

Ilmoittautuminen:
Ilmoittautumaan pääsee
tämän linkin kautta! Ilmoittautuminen avoinna 14.5. saakka.

Lämpimästi tervetuloa koulutuksiin!

Järjestäjä: Sininauhaliitto
Lisätiedot: Tiina Haajanen, läheistyön kehittäjä, 044 493 98 26 ja Anna-Leena Nikula, ikääntyneiden päihdetyön kehittäjä, 044 901 3299