Puunoksa vesistön edessä

Pullo ja psyyke. Miten päihderiippuvuus ja mielenterveyden häiriöt liittyvät toisiinsa? – keskustelutilaisuus verkossa

Miksi päihteiden käyttö ja mielenterveyden haasteet kulkevat usein yhdessä? Miten nämä haasteet tulee huomioida toipumisessa? Mistä läheinen tunnistaa onko päihteiden käytön taustalla muitakin mielenterveyden haasteita ja milloin hoitamaton mielenterveydenhäiriö näkyy päihteiden käyttönä?

Läheisille, ammattilaisille ja kaikille asiasta kiinnostuneille avoimessa keskustelutilaisuudessa pureudutaan näihin kysymyksiin eri asiantuntijoiden kanssa. Tilaisuus on maksuton.

Sininauhaliiton Kuivin jaloin -toiminta ja FinFami uusimaan järjestämässä tilaisuudessa päihteistä ja psyykeestä pääsevät keskustelemaan alan pitkän linjan ammattilaiset A-klinikan sairaanhoitaja Mervi Malin-Santos ja FinFami Uusimaan toiminnanjohtaja Leif Berg. Asiantuntijoita ovat haastattelemassa Catarina Forsström FinFami Uusimaasta ja Ilona Mäki Sininauhaliiton Kuivin jaloin -toiminnasta.

Aika: 15.3. klo 17.30-19
Paikka: Teams-alusta
Ilmoittautuminen: tästä

Luennolla tarkastelemme päihderiippuvuutta ja mielenterveyttä esimerkiksi seuraavien kysymysten kautta:

• Miten päihderiippuuvuus tulee huomioida, kun hoidetaan mielenterveyden haasteita?
  • Entä miten mielenterveyden häiriöt huomioidaan päihdehoidossa?
  • Miten läheinen voi tehdä, jos sairastunut kieltää sairauden?

Tilaisuudessa on mahdollisuus osallistua keskusteluun kysymysten ja kommenttien kautta.

Tilaisuudesta tulee jälkikäteen tallenne.

Tutustu myös muihin tuleviin tilaisuuksiin: kuivinjaloin ja FinFami

Tervetuloa mukaan!

Kysy lisää: